April 29, 2024, 05:08:11 am
Username:

Password:

Topic: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.  (Read 26342 times)

Grizzan

  • Posts: 127
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #75 on: November 27, 2015, 02:57:56 pm »
Mnie bardzo fajnie gra sie w Fallout 4, NPC nie są tak tępe jak wcześniej.
Nom, ogolnie AI zajebiste tak jak vats o ragdollu nie wspomne

ah te next geny az sie watch dogs przypomino :')

worldremaker

  • Supporter
  • Posts: 419
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #76 on: December 03, 2015, 07:01:28 am »
- Aktualizacja do drugiego sezonu.
- pols nie jest wprowadzony w 100%, dialogi wymagają sprawdzenia.
« Last Edit: December 05, 2015, 11:25:27 am by worldremaker »

BeheGrzmotPL

  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #77 on: December 23, 2015, 10:49:52 pm »
Przyznam, że mi również doskwiera... hm... dyskomfort spowodowany tym, że każdy chce mieć (i zazwyczaj ma) najlepszą broń - tudzież u graczy ciężko spotkać inne bronie niż Xl, Pancory, plasmy, avengery itp. Słabsze bronie się widuje głównie jako złom z przypadkowych enco.

Przeczytałem wszystkie Wasze wypowiedzi, trochę sam pokminiłem i... wymyśliłem coś takiego:
(Pewnie jak zwykle będzie to trudne do wykonania, ale i tak napiszę, może chociaż część się wykorzysta)

Można by zrobić podział jak w Wiedźminie - tj. inne bronie lepsze do PvP inne do PvE (lub inne na ludzi, inne na moby). Albo żeby te same bronie po prostu działały na danym celu lepiej lub gorzej. Albo w strefie PvP.

Podobnie można rozkminić z pancerzami - żeby te słabsze były np. lepsze przeciw niektórym broniom, np. skórzany pancerz lepszy na snajperkę lub coś w tym stylu. Albo żeby np. od wagi pancerza była zależna prędkość poruszania się lub odzyskiwania punktów akcji. Dzięki temu byłby sens kraftowania i używania słabszych pancerzy po zdobyciu umiejętności kraftowania CA.

No i kolejny pomysł połączony z powyższym. Jak powszechnie wiadomo - większość popularnych gier MMO typu WoW/LoL utrzymuje swą popularność dzięki temu, że w drużynowej grze PvP są klasy postaci - tank, healer, snajper, bg itd. Gdyby np. narzucić konieczność lub przynajmniej wskazanie (większa skuteczność) na to, by w każdej ekipie była przynajmniej jedna postać każdego typu, to unikałoby się np. sytuacji, gdzie wszyscy mają PA i Avengery, i jest ich 10... i nikt ich nie ruszy. Każda klasa postaci również mogłaby mieć bronie, ale przede wszystkim pancerz odpowiednio dopasowany do klasy - żeby to miało ręce i nogi.
Żeby rozróżnić klasy postaci najlepiej uzależnić je od jakichś konkretnych perków, dzięki czemu też nie będzie możliwości wybrania takich perków przez jedną postać, np. healer, sharpshooter, brd itp. ew. dodać nowy perk określający klasę postaci, który doda np. kilka % do skilla. I oczywiście zwiększyć perk cap o 1. Albo coś w tym stylu. Co prawda takie działanie wymusi posiadanie kilku altów - o różnych klasach, ale nie każdy lubi grać każdą klasą, więc nie powinno być tragedii z tysiącem altów.

Ew. najprościej można spopularyzować słabsze (mniej popularne) bronie poprzez dodanie achievmentów polegających np. na zabiciu określonej ilości mobów/ludzi/graczy przy pomocy tych broni - zawsze to jakaś motywacja, nawet jeśli jedyną nagrodą byłby wpis na liście perków/osiągnieć.

Zaś co do stuffu u NPCów - z tym rzeczywiście pasowałoby coś zrobić. Pamiętam, że jak zaczynałem i nie wiedziałem, co gdzie i jak, a jedyne co umiałem wykraftować to ammo 10mm :P to, wtedy zdarzało mi się kupić jakiś Combat Shotgun albo CA, ale jak już ogarnąłem kraft, to nie kupuję prawie nic.
Stuffu rzeczywiście mają za dużo, ale jak się zmniejszy jego ilość, to... nic się nie zmieni, bo i tak prawie nikt nie kupuje (przynajmniej broni i pancerzy), a znów jak będzie za mało stuffu, to jakiś ruski czy inny bot będzie kampił i wykupował wszystko dla siebie. Zatem myślę, że można by np. dać mniejsze prawdopodobieństwo na wykraftowanie zajebisstych rzeczy (rzadsze bonusy), natomiast u NPCów dać stuff z bonusami - wtedy warto będzie zajrzeć od czasu do czasu, co tam mają ciekawego. I żeby stuff się często zmieniał - tzn. wyczaiłeś coś fajnego - starczy Ci czasu na dojście do banku lub bliskiej bazy po hajs, albo stuff się zaraz zmieni lub ktoś go wykupi. Przy okazji więcej osób będzie nosić hajs po mieście, co da "pracę" złodziejom i zwiększy (wspominany) poziom wkurwienia :P

No i nie mogę się doczekać, kiedy bronie się będą stackować! Bo czasami mnie chuj strzela jak musze tyle przewijać, co prawda z shiftem jest szybciej, ale jak trzeba więcej kupić lub sprzedać, to czasami brakuje czasu, żeby wszystko przerzucić :P Powinno być tak jak w oryginalnym Falloucie - czyli takie same bronie w takim samym stanie (zużycia, załadowania, bonusów) są stackowane na jedną kupę. Przy okazji byłoby to przydatne, by szybciej znaleźć kilka itemów z takimi samymi bonusami, albo przynajmnniej, żeby te bez bonusów i 100% wytrzymałości się stackowały.

Tak mi się jeszcze przypomniało, że ktoś wspominał o polskich i innych ogonkach w nickach ąęłóźćż i NameColorizing - do NC najlepiej byłoby zrobić generator, najprościej i najwygodniej chyba - w formie strony www (mam zamiar zrobić, ale najpierw musze te interfejsy ogarnąć :P zamierzam przez święta coś podłubać, bo nuda w domu). A gdyby już był generator, to w nim można umieścić klawiaturę ekranową z tymi specjalnymi znaczkami. Chociaż tak mi też teraz przyszło do głowy (aż dziw, że nigdy wcześniej na to nie wpadłem), żeby po prostu robić zapis loga (klawisz F2) i z niego kopiować nicki - zawsze się męczyłem z ręcznym rozszyfrowywaniem cyrylicy ze screenów :P Ale faktem jest, że szybciej się robi screena, niż najeżdza na kogoś kursorem, żeby w logu zapisać nick.




Chodzi mi jeszcze jedno po głowie, ale to już pewnie bez pomocy knura (hehe) cvet'a się nie zrobi. Mianowicie możliwość zapamiętywania nicków na ekranie logowania. Albo w formie listy rozwijanej, albo coś w stylu Diablo2 lub Wow'a.
« Last Edit: December 23, 2015, 11:01:41 pm by BeheGrzmotPL »

OldBoy

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #78 on: December 23, 2015, 11:33:07 pm »

BeheGrzmotPL

  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #79 on: December 24, 2015, 12:54:14 am »
Siema Behe!
Jak tam idą prace nad tym: http://forum.fonline-reloaded.net/index.php?topic=5992.msg77952#new  ::)
Quote from: Behe
do NC najlepiej byłoby zrobić generator, najprościej i najwygodniej chyba - w formie strony www (mam zamiar zrobić, ale najpierw musze te interfejsy ogarnąć :P zamierzam przez święta coś podłubać, bo nuda w domu)
:P

Mad Matt

  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #80 on: December 24, 2015, 01:46:12 am »
(...)

Polecam przeczytać, przynajmniej moje posty na pierwszej stronie z proponowanymi zmianami. :)

http://forum.fonline-reloaded.net/index.php?topic=8812.0
GUN FOR HIRE


jarok

  • Posts: 340
  • Howdy, partner.
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #81 on: December 24, 2015, 08:55:06 am »
Mad Matt zaproponował i chyba nawet przygotował zmienione bronie więc nie pozostaje nam nic innego jak test na serwerze dev. Pytanie kiedy? :)

Odnośnie klas postaci przypomniało mi się, że ktoś taki system opracował. https://youtu.be/RqsD5b04mQE

Nie jest to w pełni solucja na różne special builds ale zawsze coś. Start choćby w odmiennej lokacji z jakąś krótką historyjką, zadaniem do wykonania byłby całkiem ciekawy.
I'm badass and I will kick your asses.

worldremaker

  • Supporter
  • Posts: 419
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #82 on: December 24, 2015, 11:22:59 am »
Nie pytajcie się mnie kiedy. Napisałem wprost, że jak trzeba to dam passy do serwera. Nie mam ani gotowych zmian broni ani chętnych do ich dokonania.

Mad Matt

  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #83 on: December 24, 2015, 09:38:50 pm »
Jak mówiłem, mam plany już spisane. Jedyne co, to muszę otworzyć edytor i wklepać zmiany. Niestety na czas świąt mam okrojony czas, wybaczcie ale dzieci są dla mnie ważniejsze :D
Nieczęsto mam możliwość spędzać z nimi czas, za tydzień maksymalnie zamieszczę tu link do zmian. każdy będzie mógł pobrać
GUN FOR HIRE


Koveras

  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #84 on: December 25, 2015, 12:14:37 pm »
Ja wolałbym nic nie komplikować, im bardziej to skomplikowane, tym bardziej hardkorowe, tym mniej graczy, zobaczcie sobie na mechanizm działający na AoP, i wyobraźcie sobie że nowy gracz wpadł tam grać, pomyślcie gdzie będzie trudniej wystartować, jeżeli tutaj nawet nubom jest ciężko.
Nie komplikujmy PvP/PvE, zrobić to jak najprościej się da, najprostszymi funkcjami skryptami mapami itp, najlepiej tym co jest (nieużywane mapy) zapełnić.

Mad Matt

  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #85 on: December 25, 2015, 03:00:29 pm »
Erm, ale ja nic nie zamierzam komplikować....raczej ułatwić...
GUN FOR HIRE


Koniko

  • Supporter
  • Posts: 495
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #86 on: December 25, 2015, 04:21:27 pm »
Właśnie łatwiej jest się ogarnąć na AOP niżeli na Reloaded. Tamten server ma wszystko w ładny sposób rozwiązane i poskładane do spójnej jedności. Fakt że nikt tam nie grał po 3 miesiącach był spowodowany wipeami innych serverów i monotonnością rozgrywki co zostało niedawno naprawione przez developera cirn0. Chłop ostro haruje i tylko czeka na dobry moment żeby wydać sesje 2. Zresztą wasteland ma być harsh a nie że każdy szmaciarz biega w combacie za grosze które walają się w bazach w ilościach milionowych.

Mad Matt

  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #87 on: December 25, 2015, 04:38:04 pm »
Tym razem zgadzam się z Koniko w stu procentach. Z tym że gear niższych poziomów też powinien mieć jakąś wartość bojową, czytaj był bardziej zabójczy.
GUN FOR HIRE


Koniko

  • Supporter
  • Posts: 495
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #88 on: December 25, 2015, 05:48:39 pm »
Wiekszy poziom trudności = więcej satysfakcji z pozyskiwania nowych przedmiotów, leveli etc.

jarok

  • Posts: 340
  • Howdy, partner.
    • View Profile
Re: Odpalenie serwera dla (przyszłych) FOdevów.
« Reply #89 on: December 25, 2015, 06:31:55 pm »
Próg wejścia powinien być raczej niski aby bardziej zachęcać do gry niż zniechęcać. Stopień trudności powinien wzrastać wraz z pozyskiwanym levelem. Dla graczy z dłuższym stażem trudniejsze zadania, specjalne strefy z ciężkimi dungeonami, dodatkowe encountery z mocniejszymi npc itd.
I'm badass and I will kick your asses.