Przyznam, że mi również doskwiera... hm... dyskomfort spowodowany tym, że każdy chce mieć (i zazwyczaj ma) najlepszą broń - tudzież u graczy ciężko spotkać inne bronie niż Xl, Pancory, plasmy, avengery itp. Słabsze bronie się widuje głównie jako złom z przypadkowych enco.
Przeczytałem wszystkie Wasze wypowiedzi, trochę sam pokminiłem i... wymyśliłem coś takiego:
(Pewnie jak zwykle będzie to trudne do wykonania, ale i tak napiszę, może chociaż część się wykorzysta)
Można by zrobić podział jak w Wiedźminie - tj. inne bronie lepsze do PvP inne do PvE (lub inne na ludzi, inne na moby). Albo żeby te same bronie po prostu działały na danym celu lepiej lub gorzej. Albo w strefie PvP.
Podobnie można rozkminić z pancerzami - żeby te słabsze były np. lepsze przeciw niektórym broniom, np. skórzany pancerz lepszy na snajperkę lub coś w tym stylu. Albo żeby np. od wagi pancerza była zależna prędkość poruszania się lub odzyskiwania punktów akcji. Dzięki temu byłby sens kraftowania i używania słabszych pancerzy po zdobyciu umiejętności kraftowania CA.
No i kolejny pomysł połączony z powyższym. Jak powszechnie wiadomo - większość popularnych gier MMO typu WoW/LoL utrzymuje swą popularność dzięki temu, że w drużynowej grze PvP są klasy postaci - tank, healer, snajper, bg itd. Gdyby np. narzucić konieczność lub przynajmniej wskazanie (większa skuteczność) na to, by w każdej ekipie była przynajmniej jedna postać każdego typu, to unikałoby się np. sytuacji, gdzie wszyscy mają PA i Avengery, i jest ich 10... i nikt ich nie ruszy. Każda klasa postaci również mogłaby mieć bronie, ale przede wszystkim pancerz odpowiednio dopasowany do klasy - żeby to miało ręce i nogi.
Żeby rozróżnić klasy postaci najlepiej uzależnić je od jakichś konkretnych perków, dzięki czemu też nie będzie możliwości wybrania takich perków przez jedną postać, np. healer, sharpshooter, brd itp. ew. dodać nowy perk określający klasę postaci, który doda np. kilka % do skilla. I oczywiście zwiększyć perk cap o 1. Albo coś w tym stylu. Co prawda takie działanie wymusi posiadanie kilku altów - o różnych klasach, ale nie każdy lubi grać każdą klasą, więc nie powinno być tragedii z tysiącem altów.
Ew. najprościej można spopularyzować słabsze (mniej popularne) bronie poprzez dodanie achievmentów polegających np. na zabiciu określonej ilości mobów/ludzi/graczy przy pomocy tych broni - zawsze to jakaś motywacja, nawet jeśli jedyną nagrodą byłby wpis na liście perków/osiągnieć.
Zaś co do stuffu u NPCów - z tym rzeczywiście pasowałoby coś zrobić. Pamiętam, że jak zaczynałem i nie wiedziałem, co gdzie i jak, a jedyne co umiałem wykraftować to ammo 10mm
to, wtedy zdarzało mi się kupić jakiś Combat Shotgun albo CA, ale jak już ogarnąłem kraft, to nie kupuję prawie nic.
Stuffu rzeczywiście mają za dużo, ale jak się zmniejszy jego ilość, to... nic się nie zmieni, bo i tak prawie nikt nie kupuje (przynajmniej broni i pancerzy), a znów jak będzie za mało stuffu, to jakiś ruski czy inny bot będzie kampił i wykupował wszystko dla siebie. Zatem myślę, że można by np. dać mniejsze prawdopodobieństwo na wykraftowanie zajebisstych rzeczy (rzadsze bonusy), natomiast u NPCów dać stuff z bonusami - wtedy warto będzie zajrzeć od czasu do czasu, co tam mają ciekawego. I żeby stuff się często zmieniał - tzn. wyczaiłeś coś fajnego - starczy Ci czasu na dojście do banku lub bliskiej bazy po hajs, albo stuff się zaraz zmieni lub ktoś go wykupi. Przy okazji więcej osób będzie nosić hajs po mieście, co da "pracę" złodziejom i zwiększy (wspominany) poziom wkurwienia
No i nie mogę się doczekać, kiedy bronie się będą stackować! Bo czasami mnie chuj strzela jak musze tyle przewijać, co prawda z shiftem jest szybciej, ale jak trzeba więcej kupić lub sprzedać, to czasami brakuje czasu, żeby wszystko przerzucić
Powinno być tak jak w oryginalnym Falloucie - czyli takie same bronie w takim samym stanie (zużycia, załadowania, bonusów) są stackowane na jedną kupę. Przy okazji byłoby to przydatne, by szybciej znaleźć kilka itemów z takimi samymi bonusami, albo przynajmnniej, żeby te bez bonusów i 100% wytrzymałości się stackowały.
Tak mi się jeszcze przypomniało, że ktoś wspominał o polskich i innych ogonkach w nickach ąęłóźćż i NameColorizing - do NC najlepiej byłoby zrobić generator, najprościej i najwygodniej chyba - w formie strony www (mam zamiar zrobić, ale najpierw musze te interfejsy ogarnąć
zamierzam przez święta coś podłubać, bo nuda w domu). A gdyby już był generator, to w nim można umieścić klawiaturę ekranową z tymi specjalnymi znaczkami. Chociaż tak mi też teraz przyszło do głowy (aż dziw, że nigdy wcześniej na to nie wpadłem), żeby po prostu robić zapis loga (klawisz F2) i z niego kopiować nicki - zawsze się męczyłem z ręcznym rozszyfrowywaniem cyrylicy ze screenów
Ale faktem jest, że szybciej się robi screena, niż najeżdza na kogoś kursorem, żeby w logu zapisać nick.
Chodzi mi jeszcze jedno po głowie, ale to już pewnie bez pomocy knura (hehe) cvet'a się nie zrobi. Mianowicie możliwość zapamiętywania nicków na ekranie logowania. Albo w formie listy rozwijanej, albo coś w stylu Diablo2 lub Wow'a.