April 28, 2024, 05:59:53 pm
Username:

Password:

Topic: Co to za cuda  (Read 3378 times)

Zbyszek

  • Posts: 1
    • View Profile
Co to za cuda
« on: November 26, 2015, 08:34:00 pm »
Witam jestem fanem gier z seri Fallout i odkrylem dzisiaj ta gierke ze ja wczesniej o niej nie wiedzialem ;D Jakbyscie mogli powiedziec z czym to sie je w sensie od czego zaczac. Klienta dopiero w niedziele pobiore ale chcialbym sie dowiedziec od graczy na co zwrocic uwage u wgl co gdzie i jak. Rozumiem ze to jest tylko na pc nie ma wersji na android jak orginaly czy tez da sie grac z androida? ;) Jesli tak to w robocie bede mial zajecie haha.

Koniko

  • Supporter
  • Posts: 495
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #1 on: November 26, 2015, 08:59:04 pm »
Da się odpalić na androidzie używając SDL-a lecz bez kodu źródłowego i paru zmian gra działa jak prezentacja w PowerPoint niż jak normalna gra.
Niedługo wipe - reset servera ze wszystkich postaci, rzeczy, osiągnięć by przciągnąć znudzonych grą wyjadaczy.

OldBoy

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #2 on: November 26, 2015, 09:36:30 pm »
Quote
Jakbyscie mogli powiedziec z czym to sie je w sensie od czego zaczac.

http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Main_Page

Murazor

  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #3 on: January 10, 2016, 04:20:46 pm »
Witam Zbyszek.

Nie wiem czy wciąż grasz czy już zrezygnowałeś ale pozwolę sobie odgrzebać temat aby wyrazić także swoją opinie na temat gry.

Ja także jestem nowym graczem. Więc odpowiem z mojej perspektywy jak wygląda gra(Uwaga gorzkie żale = kto nie ma ochoty niech nie czyta)

Ja korzystając z przerwy świąteczne postanowiłem przestąpić do gry(słyszałem o grze wcześniej lecz nie miałem czasu aby grać) - również jak Ty jako fan Follout1&2 przystąpiłem z entuzjazmem do gry. Zacząłem od kilu dni na fonline2 i przeszedłem na reloaded.
Z przykrością muszę stwierdzić że oryginalna gra została wypaczona, choć pomysł świetny moim zdaniem został on roztrwoniony przez samych graczy.Mam wrażenie że większość graczy to wspomniani przez Koniko starzy wyjadacze, znudzeni, ale wciąż logujący się aby do kogoś postrzelać.

Pomimo niektórych  świetnych ulepszeń względem oryginału z powodu  ogromnego PK gra robi się dla początkujących bardzo trudna. Jeżeli liczysz na rozgrywkę taką jak f1 i f2 to będzie to sądze że czeka cię rozczarowanie - gra pod tym względem jest odpychająca i potraktujesz ją tylko jako ciekawostkę(pograsz kilka dni i zapomnisz). Jeżeli interesuje cię tylko młócka w świecie follouta to powinieneś się poczuć jak w domu wtedy gra zostaje spłycona do builda i kto kogo zgładzi solo lub w drużynie.

W tej chwili gra oferuje tylko rozrywkę do tych wspomnianych starych wyjadaczy choć i oni czują się znudzeni i czekają na wipe aby zacząć pościg zdominowania pustkowi na nowo po czym pewnie znowu będą znudzeni. Sądzę że gra ma ogromy potencjał jednak powinno postawić na zrównoważony rozwój zarówno pozyskiwanie nowych graczy jak i utrzymywanie w grze tych co zjedli już na tym zęby.

Pierwszym krokiem powinno być modyfikacja systemu PK. Dla niektórych to świętokradztwo, przecież to pustkowia, Wasteland Is Harsh i inne denne tłumaczenia.
Moim zdaniem rozwiązanie jest bardzo proste - Karma. W pierwowzorach od reputacji bardzo wiele zależało - tutaj mam wrażenie że nie ważne co zrobię i tak nie ma to wielkiego wpływu a szkoda ponieważ ta bezkarność za pk jest dla mnie osobiście najbardziej odpychająca. Dlatego jako nowy gracz szkoda mi czasu na tą grę dopóki to się to nie zmieni.

Oto kila moich luźnych myśli jak to powinno wyglądać:
-Zdobywanie pozytywnej karmy powinno być bardzo trudne (questy/zabijanie graczy z ujemną karmą etc) natomiast odwrotna rzecz powinna być w przypadku karmy negatywnej(zabicie gracza z pozytywną karma skutkowało by ujemną karmą równą np zabiciu 20 "bandytów")
-frakcje powinny mieć możliwość wypowiadaniu sobie wojen(zabicia pomiędzy frakcjami nie skutkowałyby ujemną karmą)
-posiadanie negatywnej karmy powinno mieć także inne konsekwencje  np. odradzanie się po śmierci trwa znacznie dłużej( w zależności od poziomu karmy), spotykanie łowców nagród który próbują Cie ustrzelić(tak jak w f2), po przekroczeniu pewnego poziomu bark wstępu do cywilizowanych miast - strażnicy cię atakują. Nagrody za Twoją głowę dla innych graczy (informacjach pewien przez radio  czas gdzie w której strefie gracz z niską karmą był ostatnio widziany... wtedy łowca staje się zwierzyną. A w ekstremalnej sytuacji charakter z niską karmą po śmierci powinien być usuwany.

Mam też kilka innych pomysłów dotyczących różnych aspektów rozgrywki ale nie będę już męczył kota. Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinien zostać zmodyfikowany system reputacji, a ta zmiana może tchnąć nowe życie w tą grę i mam nadzieje że to kiedyś nastąpi.

Koveras

  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #4 on: January 10, 2016, 06:48:56 pm »
Karma nie działała, i nie będzie działać w fonline, było to już obgadywane wiele razy.

worldremaker

  • Supporter
  • Posts: 419
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #5 on: January 10, 2016, 07:16:30 pm »
Karma jest sprawą drugorzędną i nikomu nie chce się do tego po prostu przyłożyć. Jest za to reputacja, o której pisał Murazor i ta działa np. we frakcjach NPC. Czyli jak zabijasz gracza należącego przykładowo do Bractwa Stali, Enklawy czy Vault City to w tych miejscach i dla tych NPC, które są przypisane do tej frakcji Twoja reputacja spada. Gdyby to było zmodyfikowane w taki sposób, że za PK reputacja w praworządnych i strzeżonych lokacjach spada to by było to jakieś wyjście, a sama karma mogłaby być średnią (czy jakieś inne obliczenie) ogólnej reputacji. Da się? Jak najbardziej! Tylko znajdź na to czas i to napisz. :)

Koveras

  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #6 on: January 10, 2016, 07:27:20 pm »
Karma jest sprawą drugorzędną i nikomu nie chce się do tego po prostu przyłożyć. Jest za to reputacja, o której pisał Murazor i ta działa np. we frakcjach NPC. Czyli jak zabijasz gracza należącego przykładowo do Bractwa Stali, Enklawy czy Vault City to w tych miejscach i dla tych NPC, które są przypisane do tej frakcji Twoja reputacja spada. Gdyby to było zmodyfikowane w taki sposób, że za PK reputacja w praworządnych i strzeżonych lokacjach spada to by było to jakieś wyjście, a sama karma mogłaby być średnią (czy jakieś inne obliczenie) ogólnej reputacji. Da się? Jak najbardziej! Tylko znajdź na to czas i to napisz. :)
Szkoda czasu zmarnowanego na obmyślanie i pisanie skryptu, jeżeli to można obejść na kilka sposobów.

Wichura

  • Posts: 239
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #7 on: January 10, 2016, 07:37:02 pm »
Karma już jest na FO2. Zmienia kolor nicka i właściwie tyle, zresztą nawet gdyby robiła cokolwiek innego, to zawsze pozostają alty i tyle było przemyślanego systemu.

Feedback taki jak wyżej to ważna wskazówka w którą stronę iść z rozwojem serwera, żeby było z tego coś więcej niż kolejne 2238/TLA dla garstki mózgowych niedojebów napierdalających się o piksele.

mkhammer

  • Posts: 152
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #8 on: January 10, 2016, 08:45:02 pm »
Ludzie przychodzą ze względu na sentyment do f1 i f2 i szybko się rozczarowują. Wiadomo na łazarskim nie jest kolorowo, pk się liczy ponad wszystko. Ciekawi mnie, ile osób by grało na serverze z wyłączonym pvp. Oczywiście zakładając, że pojawi się nowi content.




Wichura

  • Posts: 239
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #9 on: January 10, 2016, 10:09:20 pm »
E tam zaraz wyłączonym PvP. Niech sobie będzie, byle nie wymuszone (sprzedaż skórek ognistych gekonów, fak je) i nie jako leitmotiv, bo to, jak już nauczyło doświadczenie, nigdzie nie prowadzi i nudzi się dość szybko. No i PvP rozproszone po całej mapie, żeby nie było tak łatwo okampić sektor stąd do siedemnastej i napawać się dręczeniem nubstwa, bo tylko stąd do siedemnastej nubstwo bytuje, nikaj indziej się nie zapuszczając.

Adson102

  • Posts: 14
  • War... war never changes.
    • View Profile
Re: Co to za cuda
« Reply #10 on: January 10, 2016, 10:15:31 pm »
Quote from: Murazor
Z przykrością muszę stwierdzić że oryginalna gra została wypaczona, choć pomysł świetny moim zdaniem został on roztrwoniony przez samych graczy.Mam wrażenie że większość graczy to wspomniani przez Koniko starzy wyjadacze, znudzeni, ale wciąż logujący się aby do kogoś postrzelać.
Wydaje mi się, że Fonline to troche więcej niż strzelanie, trzeba pamiętać, że gra się z innymi ludźmi, jedni są dobrzy, inni neutralni, a jeszcze inni źli. Niektórzy roleplayują bardziej, lub mniej. Ciągle możemy spotkać w grze nowych graczy, część z nich zostaje na dłużej, a całą reszte zniechęca pewnie "skomplikowanie gry" lub "nieprzyjazne pustkowia".

Quote from: Murazor
Jeżeli interesuje cię tylko młócka w świecie follouta to powinieneś się poczuć jak w domu wtedy gra zostaje spłycona do builda i kto kogo zgładzi solo lub w drużynie.
Nie zgodzę się z tym, owszem gra po jakimś czasie, może stać się monotonna, ale nie musi. Z mojej perspektywy zawsze mam co robić, zawsze jest jakiś quest do zrobienia, gdzieś można połazić, powybijać raidersów, po jakimś czasie to sie znudzi, ok. Z pomocą wtedy przychodzą frakcje, większość frakcji (z tego co zauważyłem) jest raczej player-friendly. Gracze bardzo często pomagają nowym, czy to radą, czy to kapslami. W cytacie nawiązałeś głównie do aspektu PvP, pamiętaj, że można też grać stricte PvE i ewentualnie, bronić się przed graczami (jeśli zajdzie taka potrzeba).

Quote from: Murazor
W tej chwili gra oferuje tylko rozrywkę do tych wspomnianych starych wyjadaczy choć i oni czują się znudzeni i czekają na wipe aby zacząć pościg zdominowania pustkowi na nowo po czym pewnie znowu będą znudzeni.
Nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że to gra tylko dla starych wyjadaczy, każdy kiedyś grał ten pierwszy raz, nie każdemu oczywiście musi się gra podobać.
Przez ten okres przerwy świątecznej, poznałem i pomogłem paru nowym graczom, do dziś się nie zniechęcili, ciągle piszą do mnie czy gdzieś się z nimi nie wybiore itp. więc czemu od razu to tylko dla starych wyjadaczy? :D

Quote from: Murazor
Pierwszym krokiem powinno być modyfikacja systemu PK. Dla niektórych to świętokradztwo, przecież to pustkowia, Wasteland Is Harsh i inne denne tłumaczenia.
Moim zdaniem rozwiązanie jest bardzo proste - Karma. W pierwowzorach od reputacji bardzo wiele zależało - tutaj mam wrażenie że nie ważne co zrobię i tak nie ma to wielkiego wpływu a szkoda ponieważ ta bezkarność za pk jest dla mnie osobiście najbardziej odpychająca.
PK nie jest jakimś tam wielkim problemem, ok są gracze którzy cię załatwią kiwnięciem palca, ale bardzo łatwo można unikać graczy. Jednocześnie myśle, że obecny system karmy i PK jest dobry, a po co zmieniać coś, co działa :D

Quote from: Murazor
spotykanie łowców nagród który próbują Cie ustrzelić(tak jak w f2)
Bardzo fajny pomysł.

Quote from: Murazor
A w ekstremalnej sytuacji charakter z niską karmą po śmierci powinien być usuwany.
Ten natomiast, już nie.
« Last Edit: January 10, 2016, 10:19:48 pm by Adson102 »

Shamessa

  • Posts: 201
  • Freelancer
    • View Profile
    • Rulers and Empires
Re: Co to za cuda
« Reply #11 on: January 29, 2016, 06:02:09 pm »
@zbyszek:
Date Registered: November 26, 2015, 09:21:36 PM
Last Active: November 26, 2015, 09:33:52 PM

Nigdy nie odpisuje takim "zapaleńcom" - szkoda czasu. Ta gra powinna mieć taki TAGLINE - There is no SAVE option, motherf****. :)

Freelancer