April 26, 2024, 08:01:20 am
Username:

Password:

Topic: [BUILD] SG Medic, który nie ma sensu  (Read 2242 times)

Vanadiss

  • Posts: 50
  • ポルカおるか?
    • View Profile
[BUILD] SG Medic, który nie ma sensu
« on: March 21, 2015, 11:21:54 pm »
Witam.
Po przerwie, która liczyła ponad rok, jakoś skusiło mnie na powrót do FOnline. LoL i CoD mi się niestety znudziły. A tam miło byłoby powrócić do tej gry, jaką jest nasz Fallout. Era fanowskich multiplayerów nadal trwa: Mafia, GTA:SA, Gothic, czy właśnie to.
I w sumie mógłbym zacząć od zaraz, gdyby nie brak najważniejszego: Dobrej postaci.

Na FOnline 2 stworzyłem [zjebałem] postać, która okazała się być dobra do ~21 poziomu, później już nie miała możliwości na walkę. Stworzyłem niemalże mistrza broni [SG + EW + Melee], a wszystkiemu towarzyszył Small Frame i One-Hander. Jak wyglądały moje pojedynki z Ogrami czy Khanami - możecie już sobie sami dopowiedzieć.

Tutaj próbowałem na samym początku z równie cudownym połączeniem, mianowicie SG + Unarmed + TW, czyli teoretycznie szturmowca wymarzonego. Marzenia te jednak spełzły na niczym, bo nie miałem na czym zarabiać przez nieziemsko małe kieszenie.

Później jeszcze popisałem się swoimi umiejętnościami planowania, chcąc stworzyć BG tanka, który mógł pociągnąć 3 bursty w jednej turze/bez czekania. Ostatecznie również nic z tego nie wyszło, choć wyglądało to znacznie lepiej i przede wszystkim sensownie, ale wtedy właśnie nieświadomie porzuciłem FOnline.

No to teraz postaram się nie spierniczyć niczego. A przynajmniej spierniczyć na tyle, by coś z tego jeszcze wyszło. Zatem można to przedstawić tak:
SKILLS:
+ Small Guns
+ First Aid
+ Medic

SG z prostego powodu - Ogólnodostępność i niskie wymagania na siłę, co pozwala na rozwój tych bardziej "cywilnych" statystyk. First Aid, bo wylizanie się po walce bez dodatkowych kosztów jest zawsze dobre. Do tego można na tym trochę podexpić, czy to rannych po walce/karawanie, czy to NPC na spawnach. Doctor, bo na medyka to jak dla mnie oczywiste. Drugie uzasadnienie brzmi tak: Biorąc pod uwagę ten smutny fakt, że można tu spotkać albo SG Sniperów albo BG Tanków [czasem jeszcze panów z EW, ale to rzadko], a snajperzy walą po rękach/oczach, zaś BGowcy po prostu przed siebie, to leczenie za równo po prostu HP jak i trafionych kończyn daje solidny exp. Zatem, teoretycznie, mam postać idealną do expienia we frakcjach.
Spoiler: show
Teraz sprostowanie co do nazwy tematu: Nie chcę builda pod snajpera. A na pewno nie chcę używać snajperki. Czas na bezsensowne wytłumaczenie:
1. Po prostu jestem hipsterem w grach. Jak coś jest grane zbyt często, to muszę być inny chociażby po to, że nie chcę być dokładnie taki sam jak reszta. I tak jest niemalże w każdej grze.
2. Chcę stworzyć niejako postać z klimatem. Ten klimat to strzelec wyborowy [SG], który, choć młody [<30], został nauczony przez życie [+INT, Educated + Swift Learner]. Po traumatycznych przeżyciach stał się niemalże aspołeczny [Loner, -CH], jednakże chce pomagać ludziom [First Aid + Doctor], a dla siebie samego tworzy arcydzieła chemii i zagładę ludzkości [wbrew pozorom - to nie bomba nuklearna. Chodzi o narkotyki i profesję Doctora. Prawie jak Walther White], w wolnych chwilach chcąc udomowić się w dziczy [pobocznie Outdoorsman] i spełnić naukowo [pobocznie Science].
Brzmi chujowo, co nie?


Kwestia kolejna: SPECIAL. Gdyby nie fakt, że chcę kogoś, kto potrafi zarówno w walce i w cywilu, to nie musiałbym o to pytać, ale jednak nie jestem pewny. Do tego mam coś, czego mimo wszystko nie mogę zinterpretować. Pomysł na ten moment wygląda tak:
S    4
P    8
E    9
C    1
I     8
A    10

TEORETYCZNE PROFITY:
+ 8 Perception - Zasięg widzenia 44, czyli 1 mniej niż zasięg Assault Rifle i 4 więcej niż Hunting Rifle. Sharpshooter dodaje 6, co daje 50, natomiast papierosy dadzą jeszcze 1 punkt  oraz 3 do zasięgu widzenia, co, kumulując się, daje 53 zasięgu widzenia, a jest to dokładnie tyle, ile wynosi zasięg Gauss Rifle.
+ 9 Endurance - 77HP na start, 4HP co poziom. Do tego 34 Outdoorsmana na start, czyli po przeczytaniu tych 10 książek trzeba zainwestować jedynie 6 punktów, co oznacza [po zdobyciu książek OFC] tanią w punktach ścieżkę do Rangera. Punktach, nie kapslach, niestety.
+ 8 Intelligence - 21pkt na poziom i jedynie 8pkt [po 10 książkach] dzieli od 100 Science i, tym samym, Swift Learnera i Educated, czyli 23pkt. na poziom i +20% do przyrostu XP. Może ten 24lvl idzie zdobyć w mniej niż 13 minut?
+ 10 Agility - Chyba nie muszę tłumaczyć.
ZDECYDOWANE WADY:
- 4 Strength
- Jak się te 200% [lub wyżej] SG zdobędzie, to praktycznie nic się nie zmienia, ale na początku bronie oburęczne stają się problemem. Do tego dochodzą mało pojemne kieszenie [carry weight] spowodowane Small Frame jak i tym.
- 1 Charisma - No cóż, z NPCów chciałbym co najwyżej paru niewolników do spraw kopalnianych lub psa 4lulz, ale już wybrałem Lonera, co całkowicie zmniejsza zapotrzebowanie na charyzmę.-
- 1 Luck - No i właśnie to jest chyba największa bolączka. Critical Failures, które w przypadku medyka mogą więcej zaszkodzić niż zrobić. Nie wiem jak dokładnie się przelicza szczęście w Falloucie, toteż... No. Tutaj potrzebuję na czysto pomocy specjalistów.

Traity dobrałem tak, by szybko zdobywać poziomy, po prostu.
TRAITS:
Small Frame - Zauważyłem, że to podstawa u wielu snajperów jak i po prostu graczy SG, to czemu nie. Boli jedynie z początku, gdy nie idzie za dużo w kopalniach siedzieć
Loner - +10% do przyrostu doświadczenia, brak dostępu do NPC followerów. I tak chciałem najwyżej psa 4lulz. Od niewolnictwa będzie najwyżej alt ze statami absurdalnymi do walki. Teraz już nie mam co mówić.

Tutaj po prostu umieszczam perki, supporty, procenty skilli, statystyki i SPECIAL po narkotykach:
1. Wersja SKRAJNIE defensywna
Spoiler: show

Psst. BRoF na 20 to były dwa missclicki. Do tego +3 do zasięgu widzenia chyba uciekło

2. Największy bezsens tego świata, czyli Critical Build z niskim szczęściem i równie niską siłą
Spoiler: show

3. LET'S GO PWACTIHSE MEDICINE
Spoiler: show

4. To, czego chciałbym najbardziej, czyli idealny start i równie przyjemna gra [SCIENCE, BITCH]
Spoiler: show

Tym samym jest to najdroższy build. 24k na same książki...


BROŃ - Nie mam co tu dużo mówić. SG, ale bez snajperki i shotgunów. I Pro90. Czemu? Tak dla zasady. Lunety i w pełni automatyczna broń są dla ciot.
SHIT TIER:
- Pipe Rifle
- 10mm Pistol
LOW TIER:
- Hunting Rifle
- 10mm Pistol

LOW-MID TIER:
- Assault Rifle
- 10mm SMG

HIGH-MID TIER:
- Assault Rifle/FN FAL
- Desert Eagle

MID-HIGH TIER:

- XL70E3
- 14mm Pistol

HIGH TIER:
- XL70E3
- .223 Pistol

GOD TIER:
- Gauss Rifle
- Gauss Pistol


Do tego wszystkiego można jeszcze skomponować coś z Needler Pistolem, jako że postać to medyk. Byłoby niewyobrażalnie zabawnie. Albo skomponować build na Fast Shot + Living Anatomy i Single Shot Spammera, właśnie z Needlerem.

KOSZTA. Koszta będą nieziemsko wręcz wysokie. 24k na książki, ~78k na najlepszą planowaną broń, Te 12-20k na pancerz [bez power armora]... Jeszcze amunicja do tego i questy. No, pozostaje jedynie liczyć na to, że gotowanie będzie opłacalne, albo na to, że stworzę dobrego alta do spraw biznesowych.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liczę na pomoc, doradzenie i ogólnie uratowanie tego pomysłu, nie edytując koncepcji SG riflemana i medyka. Może ten Loner rzeczywiście jest taki bezsensowny...
« Last Edit: March 21, 2015, 11:58:23 pm by Vanadiss »

Kirkor

  • Supporter
  • Posts: 347
  • Bang Bang Smash
    • View Profile
Re: [BUILD] SG Medic, który nie ma sensu
« Reply #1 on: March 22, 2015, 06:26:44 pm »
- Endurance zawsze dawaj na 10, niezależnie od builda. Hit Pointy są bardzo ważne.
- Agility możesz dać trochę mniej (np 9) i po prostu pić nuka colę, która daje właśnie 1 Agility. Ewentualnie Daj 10 Agi, bierz buffouty (Dają minusy do agility ale plusy do siły) i nuka colę, która odrobi straty w agility z buffouta.
W ogóle weź pod uwagę branie dragów, bo potrafią naprawdę fajnie wzmocnić postać. Pokombinuj.
- Inteligencję sobie zmniejsz do 2-3, z tego względu, że możesz nabijać levele w nieskończoność (a co za tym idzie nabijać skille bez końca). Możesz dać nawet 1, ale wtedy musiałbyś nabić b. wysoki level, żeby mieć skille na przyzwoitym poziomie.
- Luck warto mieć ze 4-5. Poniżej tych wartości podobno łatwiej wchodzą w ciebie krytyki i częściej pudłujesz/masz krytyczne porażki. Zresztą jeżeli zamierzasz grać sniperem, to Luck jest dla ciebie raczej ważną statystyką.

Co do perków:
Weapon Handling jest bezużyteczny. Braki w sile (i minusy z tym związane) możesz nadrobić podbiciem skilla. Lepiej wziąć jakiś Adrenaline Rush czy coś.
Reszta może chyba być, chociaż specem od buildów (zwłaszcza sniperów) nie jestem.
« Last Edit: March 22, 2015, 06:28:44 pm by Kirkor »

Vanadiss

  • Posts: 50
  • ポルカおるか?
    • View Profile
Re: [BUILD] SG Medic, który nie ma sensu
« Reply #2 on: March 23, 2015, 12:27:00 am »

Healer tak naprawdę będzie Healer+, jeśli wiki mówi prawdę.
Także postarałem się coś z tego złożyć.
No cóż, jeśli chodzi o narkotyki, to staram się używać tych najtańszych i najmniej uzależniających [Nuka-Cola i papierosy], bo te z wyższej półki zamierzam przeznaczyć jedynie na większe starcia, jak nie na sprzedaż [profesja doktora w końcu].
Kwestię siły mogę ostatecznie rozwiązać właśnie buffoutem, ale jedynie przy tych 10 Agility. Profesja doktora może to ułatwić, ale zdobycie surowców na to [sposobem bezpośrednim] będzie trudniejsze niż zarobienie pieniędzy na tenże narkotyk...
Ach... Tak bardzo chciałem Living Anatomy tu wepchać, ale jednak ten próg 200HP musi pozostać.

worldremaker

  • Supporter
  • Posts: 419
    • View Profile
Re: [BUILD] SG Medic, który nie ma sensu
« Reply #3 on: March 23, 2015, 05:44:51 am »
Jeśli w tę stronę to:
1,10,10,1,4,9,5
Small frame, Loner/bloody
Skille: sg, bg, ew

Perki: even tougher, 2x crit chance, 3x lifegiver, sharpshooter, brof

Dragi na daleki zasięg: jet, cola
Dragi na bliski zasięg: psycho, buffout, fajki, cola, ewentualnie piwo i przy tym ostatnim nadal widzisz dalej od singleshota z LSW.