April 29, 2024, 04:42:20 pm
Username:

Password:

Topic: Pytania i odpowiedzi  (Read 495303 times)

Machina

  • Supporter
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1170 on: March 15, 2014, 11:44:42 am »
Czy companiony znikają jak się nie gra jakiś czas?

Zrobiłem sobie przerwę w grze (ok. 2 tygodnie), loguję się, no niby fajnie ale coś jest nie tak. Brakuje mojego companiona w party (wylogowany byłem na WM). Myślę, pewnie go gdzieś zostawiłem. Sprawdzam najbliższe namioty, bez rezultatu. Sprawdzam pp i  :o 0/115.

W changelog-u nie mogę się dopatrzeć jakichś istotnych zmian w wymaganiach czy czegoś podobnego. Co zrobiłem nie tak?

jawox

  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1171 on: March 15, 2014, 08:03:39 pm »
Witam!  ;)

Sącząc kolejne piwo i użalając się nad własną głupotą (wynikającą z niewiedzy) chciałbym zapytać o pewną sytuację która mnie dotknęła.

1. Jaki jest maksymalny poziom umiejętności w FoReloaded? 200% (jak w F1) czy 300% jak w (F2)?

2. Czy jest możliwa jest sytuacja w której pojedynczy strzał z small guns'ów będzie kosztował 2 Punkty Akcji (AP)?

Już wyjaśniam: przy tworzeniu postaci wziąłem traita "fast shot" (czyli -1 AP za każdy pojedynczy strzał niemierzony)
Następnie zamarzyło mi się doczepienie do tego perka "bonus rate of fire" (kolejne -1 AP j.w.)
Czyli jeśli uda mi się to połączyć będę miał 2 AP za jeden strzał np z combat shotgun'a?

3. Wiadomym wszem i wobec jest że co 3ci level (lub co 4ty) otrzymujemy określone perki do wyboru. Czyli na 3cim, 6tym, 9tym, 12tym itd., aż do 24tego. I tu mamy "zasadę przepadania perka". Czyli np na 3 poziomie mieliśmy jakiegoś do wyboru, ale odwlekaliśmy to, to na 6tym poziomie już ten perk (z trzeciego poziomu) przepada i dostajemy tylko tego z 6tego.

A jak sprawa wygląda gdy wybieramy tego ostatniego perka?
Czy musimy go wybrać od razu po awansie na 24 lvl?
Czy awansując na 25 lvl już nam przepadnie? Czy przepadnie na 27? Czy też mogę dobić np. jeszcze 10-15 poziomów i wtedy go wybrać?

Trochę to pokomplikowane i moja składnia pewnie nie ułatwia zrozumienia pytania, ale na pewno ktoś ogarnięty znajdzie na to odpowiedź ;)

A jako bonus kilka pomniejszych duperelków:

Od czego zależy kolor nicka nad naszą postacią? bo (chyba) podczas awansu na 15 lvl zmienił mi sie z białego na żółty.

Czy w hideout (tym ulepszonym namiocie) po postawieniu np dodatkowych skrzyń, szafek można jakoś edytować ich układ bądź je likwidować, zabrać z powrotem do ekwipunku?

Czy można jakoś poprawić reputację w danym mieście spartoloną np poprzez złe wykonanie questa?

Czy można mieć dowolną liczbę profesji czy też jest jakiś wyznaczony limit, jak np w przypadku perków (8 szt, 1/3lvl)?
« Last Edit: March 15, 2014, 08:09:28 pm by jawox »

BB.

  • Posts: 299
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1172 on: March 15, 2014, 08:09:22 pm »
@jawox

1. Tak.
2. Tak. Obecnie z bonusem na broni -AP nawet 1AP. :)
3. Przepada. Chyba 30, ale nie dam głowy, że cyferki się zgadzają.

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1173 on: March 15, 2014, 09:13:35 pm »
Witam!  ;)

Sącząc kolejne piwo i użalając się nad własną głupotą (wynikającą z niewiedzy) chciałbym zapytać o pewną sytuację która mnie dotknęła.

1. Jaki jest maksymalny poziom umiejętności w FoReloaded? 200% (jak w F1) czy 300% jak w (F2)?
Tak:), Zależy od umiejętności jaki jest limit. sprawdź: http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Skills

2. Czy jest możliwa jest sytuacja w której pojedynczy strzał z small guns'ów będzie kosztował 2 Punkty Akcji (AP)?

Już wyjaśniam: przy tworzeniu postaci wziąłem traita "fast shot" (czyli -1 AP za każdy pojedynczy strzał niemierzony)
Następnie zamarzyło mi się doczepienie do tego perka "bonus rate of fire" (kolejne -1 AP j.w.)
Czyli jeśli uda mi się to połączyć będę miał 2 AP za jeden strzał np z combat shotgun'a?

Tak. 2 AP a nawet jeden jesli masz dodatkowo broń -1AP. Tak jak napisał BB.

3. Wiadomym wszem i wobec jest że co 3ci level (lub co 4ty) otrzymujemy określone perki do wyboru. Czyli na 3cim, 6tym, 9tym, 12tym itd., aż do 24tego. I tu mamy "zasadę przepadania perka". Czyli np na 3 poziomie mieliśmy jakiegoś do wyboru, ale odwlekaliśmy to, to na 6tym poziomie już ten perk (z trzeciego poziomu) przepada i dostajemy tylko tego z 6tego.

A jak sprawa wygląda gdy wybieramy tego ostatniego perka?
Czy musimy go wybrać od razu po awansie na 24 lvl?
Czy awansując na 25 lvl już nam przepadnie? Czy przepadnie na 27? Czy też mogę dobić np. jeszcze 10-15 poziomów i wtedy go wybrać?

Trochę to pokomplikowane i moja składnia pewnie nie ułatwia zrozumienia pytania, ale na pewno ktoś ogarnięty znajdzie na to odpowiedź ;)
Przepada. Oficjalnie można wziąć przed osiągnięciem 30 lvlu. Ale osobiście nie sprawdzałem, zwykle brałem na 25 lvl.
A jako bonus kilka pomniejszych duperelków:

Od czego zależy kolor nicka nad naszą postacią? bo (chyba) podczas awansu na 15 lvl zmienił mi sie z białego na żółty.
Masz żółty nick bo należysz do frakcji NPC. Lvl nie ma znaczenia. A te kolory które widzisz to są kolory domyślne. Można zmienić kolory edytując plik NameColorizing.txt w foldrze z grą. W nim jest wszystko chyba wyjaśnione.

Czy w hideout (tym ulepszonym namiocie) po postawieniu np dodatkowych skrzyń, szafek można jakoś edytować ich układ bądź je likwidować, zabrać z powrotem do ekwipunku?
hideout? Może safe house? Tak można użyj na nich Science( branie z powrotem do ekwipunku), lub Repair(obracanie(tylko dla niektórych))

Czy można jakoś poprawić reputację w danym mieście spartoloną np poprzez złe wykonanie questa?
Tak. W niektórych miastach można to zrobić zabijając okreslone moby, albo wykonując inne questy. Najprościej jest handlować z handlarzami ale to trzeba robić w ilościach hurtowych. Możesz też zresetować sobie całą reputację jaką masz w katedrze.

Czy można mieć dowolną liczbę profesji czy też jest jakiś wyznaczony limit, jak np w przypadku perków (8 szt, 1/3lvl)?

Nie liczba profesji jest ograniczona do sześciu różnych i 12 poziomów w sumie w nich:) Czyli wszystkie dostępne.

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1174 on: March 16, 2014, 10:50:58 am »
Czy nadal w każdym Old Military Base jest implant?
Jeśli tak to gdzie?
Przeszukaliśmy całą bazę i nie znaleźliśmy.
Pokonaliśmy bossa ale był nielootowalny

cubik2k

  • Administrator
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1175 on: March 16, 2014, 11:08:18 am »
Tak, implant jest w Ruined/Old Military Base/Bunker, znajduje sie na lvl1 a zabicie Boss-a nie jest warunkiem koniecznym, żeby go znaleźć.

jawox

  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1176 on: March 16, 2014, 08:58:55 pm »
Jak to jest z walką w czasie rzeczywistym?

Gdy walczę turowo spokojnie zatłukę bandę 6 ghouli, raidersów itp., natomiast dziś po raz drugi spróbowałem wejść do krypty 15.
Miałem na sobie Combat armor, combat shotgun x2, i o ile miśki (mutated molerat) i szczury zmiotłem bez jakich kolwiek kłopotów, o tyle na poziomie drugim dwóch zbirów w metal armorach (jeden na pewno mial H&K Caws) szybko mnie skasowali (miałem okolo 220 hp).

Rozumiem żeby jakiś gracz wyskoczył na mnie z mercem i minigunem, ale dwóch npc'ów ze strzelbami? Toć w trybie turowym bym ich rozsmarował po ścianach i wkomponował w fugi między kafelkami.

Jakieś może małe rady odnośnie walki w trybie czasu rzeczywistego?

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1177 on: March 16, 2014, 09:13:57 pm »
jeśli chodzi o tych akurat npców to i w trybie turowym mógłbyś mieć problem chyba że masz dobrego spamera.
To są Slugi(mam nadziej że dobrze pamietam nazwę), a nie byle raiderzy. Mają po 400hp, niezly skill, i ciekawe bronie. Można ich zabić ale słyszałem że nawet kilkuosobowe ekipy doświadczonych graczy miały z nimi problemy.

W trybie rzeczywistym walczy się dużo szybciej. Trzeba nauczyć się biegać i szybko i precyzyjnie klikać, tyle.

Po prostu sobie za wysoką ligę wybrałeś na początek:) Potrenuj na czymś łatwiejszym: raiderach, ghulach, deathclawach, paszczurach:) Serio z companionami załątwiałem paszczury ale w V15 to smierć w kilkanaście sekund mnie spotkała.

jawox

  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1178 on: March 20, 2014, 11:31:24 am »
Czy można łapać (na linę) nieprzytomnych zbójów (np. vipersów, raidersów itp.) i mieć ich jako niewolników, robotników, companionów lub merców nie będąc slaversem?

Czy można swoich niewolników wrzucić do ogólnodostępnej kopalni (pilnowanej), i czy wiąże się z tym jakieś ryzyko (np. ktoś zabije, okradnie lub porwie moich niewolników)?

P.S. Dziś jak idiota biegam po mapie świata, i szukam braminów (co by w końcu mieć swojego). Znalazłem i BANG! ze strzelby między oczy. Padła. Uleczyć ni jak nie szło :) Następnej pociągnąłem z kopa w nadziei że to ją tylko ogłuszy. I znów, kolejna sztuka do przerobu na karmę dla maine coon'ów :P Jak się okazało wystarczyło być grzecznym i tylko sznurkiem bydle potraktować :) Nareszcie mam z kim pogadać :D

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1179 on: March 20, 2014, 12:21:23 pm »
Czy można łapać (na linę) nieprzytomnych zbójów (np. vipersów, raidersów itp.) i mieć ich jako niewolników, robotników, companionów lub merców nie będąc slaversem?
Nie
Czy można swoich niewolników wrzucić do ogólnodostępnej kopalni (pilnowanej), i czy wiąże się z tym jakieś ryzyko (np. ktoś zabije, okradnie lub porwie moich niewolników)?
Tak, można(za wyjatkiem NRC). Porwie nie. Ale zabić to zapewne tak, jak tylko uzbiera wystarczająco dużo surowca by było warto zużyć ammo.

Darksider

  • Supporter
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1180 on: March 20, 2014, 12:43:13 pm »
Czy można łapać (na linę) nieprzytomnych zbójów (np. vipersów, raidersów itp.) i mieć ich jako niewolników, robotników, companionów lub merców nie będąc slaversem?

Bycie slaverem jest obowiązkowe.
DW - http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Enslave

jawox

  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1181 on: March 21, 2014, 08:09:42 am »
To jak to jest? Normalnie za jakąkolwiek próbę użycia broni, strażnicy strzelają do mnie jak do tarczy, ale cudzych niewolników mogę zatłuc bez żadnych konsekwencji?

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1182 on: March 21, 2014, 11:02:48 am »
Też giniesz na miejscu. Ale zwykle uda ci się zabić slave'a (jeśli walniesz odpowidnio mocny czyli burstem z 1hexa).
potem albo lecisz po hardcorze czyli respawn, powrót i zgarnięcie łupu
albo idziesz z kumplem jeden zabija drugi zgarnia stuff

działa też na autocklikerów:)

jawox

  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1183 on: March 22, 2014, 07:10:31 pm »
Czy OGÓLNIE rzecz biorąc opłaca się być slaverem? Szybsza kasa kosztem reputacji?

i drugie pytanko: jak można zamontować radio do kasku z light armor lub combat armor? czy trzeba mieć do tego blue printa?

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #1184 on: March 22, 2014, 09:30:33 pm »
Czy OGÓLNIE rzecz biorąc opłaca się być slaverem? Szybsza kasa kosztem reputacji?
i tak najszybciej kase się zarabia handlując z graczami więc rep u npców nie ma znaczenia.

i drugie pytanko: jak można zamontować radio do kasku z light armor lub combat armor? czy trzeba mieć do tego blue printa?
z tego co wiem to się nie da, radio jest chyba tylko w combat helmet mkII, który jest niecraftowalny