April 27, 2024, 03:45:29 pm
Username:

Password:

Topic: Survival guild - Jak grać by się nie wkurzyć.  (Read 4913 times)

duh7

  • Posts: 47
    • View Profile
Survival guild - Jak grać by się nie wkurzyć.
« on: April 14, 2014, 01:49:30 pm »
Piszę to będąc nowym graczem więc bardziej doświadczeni niech mnie poprawią.
Zaznaczam że ten poradnik jest nastawiony na czerpanie radości z gry a nie jak inne na PvE, PvP czy crafting.

Zacznę od tego że gra jest złożona jednak jest do ogarnięcia jeżeli grałeś w poprzednie części jednak przez społeczność jaka w niej siedzi jest bardzo "not friendly" dla nowych graczy dopóki nie znajdziemy gangu lub kilku zaufanych znajomych.
Najważniejszą rzeczą jaką musicie opanować to kwestia mechaniki w grze dobrym pomysłem jest również korzystanie ze skrótów których spis mamy pod F1. Radzę stworzyć jakąś losową postać, udać się do HUDa i wykonać kilka zadań a jak się zaznajomimy to ruszyć do pobliskich miast.
Jest wiele buildów jak również pomocy jednak przedstawię dwa nastawione na early survival dające możliwość zarobienia trochę kapsli i ogarnięcia gry. Nic nie stoi na przeszkodzi by później znalezione kapsle i sprzęt przenieść na nową postać zostawiając w naszym namiocie z drogą na mapie którą ukryliśmy w miejscu tylko przez nas znanym w skrzynce.
Po sprawdzeniu i licznych testach i opini stwierdzam że nie warto maxowac AC.
Czerwony - dla tanka.
Niebieski - Melee
Zielony - Broń palna.
Różowy - umiejętności moim zdaniem nieprzydatne.
Pomarańczowy - umiejętności przydatne.
S6 P1 E10 C1 I10 A10 L3 - nastawiony na survival i walkę wręcz.

Kamikadze - nastawieni na ucieczkę dodatkowy AC sprawi że trudniej nas trafić w ruchu. Jeżeli stoimy w miejscu nasz AC zawsze wynosi 0 co za tym idzie łatwo nas trafić zaś maksymalne wynosi wg wiki 140 i dodatkowe AC nie jest brane pod uwagę.
&
Jinxed
- w kombinacji z kamikadze daje niezły efekt bo gdy nas nie trafiają dostają krytyczne porażki raniąc siebie (możemy tu zmniejszyć luck do 1 i wydać punkty na coś innego)
lub
Bruiser - w realtime PA odnawiają się tak szybko że dodatkowa siła jest bardziej opłacalna (to moje zdanie)
&
Heavy Handed
- w kombinacji z bruiserem dość łatwo jest nam wygrać w 1v1.

S3 P6 E10 C1 I8 A10 L3 - nastawiony lekko na obronę i broń palną można później zrobić z niego szybkiego snajpera.

Fast Metabolism - jeżeli umrzemy to dzięki temu dość szybko wrócimy do gry.
&
Fast Shot
- Z początku dużo jest jedno-strzałowców w grze.

Z umiejętności polecam na początek:
Small Guns - ze względu na najpowszechniej występującą łatwość zdobycia broni
lub
Close Combat - ze względu na późniejsze perki dające dodatkowe AC
& (wybierz 2 z poniższych)
First Aid - kwestia przeżycia, zalecam ją nowym sam żałuję że nie miałem jej z początku
Lockpick - czasami w ruinach miast masz skrzynki i można na nich się nieźle obłowić jednak to ryzykowne jeżeli nie jesteś w stanie zabić najpierw przeciwników.
Speech - dostajesz więcej kapsli za questy.
Repair - jeżeli będziemy starali się o szybszy crafting to ta umiejętność będzie przydatna.
Science - tak jak wyżej + daje dodatkowe surowce z niszczenia sprzętu którego nie potrzebujemy.
- Dzięki temu nie buildowi powinniśmy dość długo przeżyć na pustkowiach i zarobić dostatecznie dużo kapsli na normalną grę jednak zaznaczam że ten build nie gwarantuje przeżycia na 100%.

Co do perków wyjaśnię działanie najciekawszych oraz te dające najciekawsze kombinacje:
3 lvl Jeżeli chodzi o survival to wybór jest oczywisty jednak przy dalszej grze należy się sugerować innymi kryteriami.
Bonus Move - zupełnie nie przydatny poza grą w trybie turowym odradzam.
Earlier Sequence  - również nie przydatny perk poza trybem turowym również odradzam
More Critical  - przydatne jak budujemy się pod crita korzystając z broni palnej
Livewire  - mało przydatny perk gdy stoimy w miejscu zaś w ruchu dodatkowe AC i tak nie jest potrzebne. Radzę wydać punkt na co innego.
Quick Recovery - dobry perk który pozwala zaoszczędzić PA ale są lepsze na tym poziomie. Zalecam go jak ktoś lubi walkę wręcz.
Weapon Handling - jeden z przydatniejszych perków jeżeli chcemy korzystać z broni ciężkiej nie wydając zbyt dużo punktów w umiejętności. Oszczędza bardzo dużo czasu.
Healer- za jednym zamachem z początku przywraca 1\3 naszego hp
Adrenaline Rush- najbardziej opłacalny jednak nie jedyny wybór z początku
Bonus HtH Damage - dla walczących w zwarciu

6lvl Zależy tu od nas czy robimy tanka czy kogoś kto ma przydatne umiejętnosci.
Even More Critical - Przydatny do walki wręcz zwiększa mocno naszą szanse na krytyk i polecam dla tych co wolą ryzykować i podejść do przeciwnika.
Tree Trunk -Nieprzydatny perk chroni przed powaleniem lepiej wybrać coś innego z tego poziomu i zaczekać na stonewall.
Gambler - nieprzydatny perk ze względu na brak w grze zaimplementowainia gier hazardowych. Sam perk dużo nie daje i można wydać później punkty jak uda się dodać gry hazardowe.
Silent Running - Ciekawy i pomocny perk jak nie chcemy być szybko wykryci.
More HtH Criticals - Dodatkowy Crit chance jak korzystamy z broni.
Heave Ho - Przydatny jeżeli się specializujemy w granatach i tym podobnych rzeczach.
Toughness - dla tanka to podstawa
Quick Pockets - przydatne jeżeli mamy broń palną i dość dużo itemów w plecaku
Healer+ - perk nastawiony na survival i prace w grupie
HtH Evade - jeżeli budujemy się pod kamikadze

lvl9 Tu już mamy pole do popisu.
Sharpshooter - ciekawy perk polepszający naszą widoczność i szansę trafienia
Heave Ho+ - dodatkowy zasięg przy rzucaniu granatami.
Pyromaniac - dodatkowy dmg gdy korzystamy z miotacza płomieni i koktajli mołotowa.
Bonus Ranged Damage - Masz dmg dostaje bonus +2 nie zmieniając tym samym zasięgu broni.
Blessed Are the Weak - Nie mam pojęcia jak ten perk działa jednak pewne jest że to dla medyka.
In Your Face - jak nastawiliśmy się na walkę w zwarciu zamiast ucieczek.
HtH Evade+ - znowu styl kamikadze.
Stonewall- wybór dla tanków jak i walczących wręcz.
Even Tougher- jak powyżej.

lvl12 - ten lvl nie pozwala tak szaleć ale i tu znajdziemy każdy coś dla siebie.
Action Boy - dodatkowe PA zmieniłem o tym zdanie bowiem im więcej ich mamy to szybciej się regenerują co za tym idzie atakujemy częściej.
Living Anatomy- dostatecznie dobry do przeżycia jeżeli przychodzi nam się mierzyć często z przeciwnikiem.
Dodger - dodatkowe AC dla stylu kamikadze.
Lifegiver- dodatkowe hp obowiązkowe dla tanków.
Gain 1 punkt w statystyki - mało przydatne chyba że komuś zostają wolne perki i ma full build.
Bonus Ranged Damage+ - znosu dmg nie zwiększający zasięgu broni palnych (dobre dla pistoletów i wszystkiego co zabiera mało AP a jest bronią palną)
Ghost - Nieprzydatny perk nie dający nic poza sytuacyjnym bonusem do sneaka.
Iron Grip - Przydatne gdy gramy PvP i boimy się ze przeciwnik wytrąci nam broń.
Hit the Gaps - Walcząc wręcz redukujemy odporność na crita przyciwnika. Bijemy za więcej a nie częściej.

lvl15 Nic ciekawego jak się budujemy pod survival.
Lifegiver+ - znowu hp.
Better HtH Criticals - Dodatkowe obrażenia gdy mamy critika.
Pyromaniac+ - Dodatkowe obrażenia z miotacza i mołotowa.
Right Between the Eyes - Redukujemy odporność na crit helmu przeciwnika.
Silent Death - Każdy atak od tyłu kończy się critem. Wg mnie nie warto wydawać bowiem nie przydaje się poza 1v1. 
More Ranged Damage - Nie rozumiem zbytnio ale chyba dodaje +3 zasięgu do broni zasięgowych.
Dodger+ - wyjaśniać?
Man of Steel - jeden z ciekawszych na tym lvlu perk sprawia że dość trudno nas ubić jeżeli przeciwnik opera się na critach.
Medic - polecam jak znaleźliśmy już gang jak solo to lepiej wybrać co innego.

18lvl Najwyższy tier
Bonus HtH Attacks - mniej AP kosztują ataki wręcz (ze sprzętu także)
Bonus Rate of Fire - mniej AP kosztują ataki z broni
Lifegiver++- dodatkowe hp dla tanków to oczywiste

Uwaga! Choć ostatni tier otrzymujemy na 18 lvl to nie koniec z perkami bowiem wraz ze wzrostem poziomów otrzymujemy kolejne na 21 i 24 lvl. Sugeruję grę do 12\15 lvl w celu nauczenia się mechaniki i dopiero wtedy zrobienia postaci na poważną grę w takim stylu jaki nam pasuje. Opisałem tylko kombinacje tych perków dające największe efekt gdy korzysta się z tych statystyk.

Są oczywiście jeszcze dodatkowe perki ale o nich nie warto z początku rozprawiać jeżeli nie potrafimy przeżyć i nie znamy mechaniki. Dopisze je w innym temacie jak będę bardziej zaawansowany  :P

Przydatne linki:
http://nitue.net/  - builder bardzo dobry z opisem każdej umiejętności w języku angielskim
http://forum.fonline-reloaded.net/index.php?topic=1587.msg10542#msg10542 - kilka linków
http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Main_Page - wikipedia fallouta
http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Getting_Started - wiki dla początkujących
Komendy- jest kilka które ułatwiają gre jak choćby korzystanie z radia czy usuwania postaci jeśli chcemy konkretny nick wykorzystać powtórnie:
http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Commands
Wszelkie pytanie można zadawać uczestnikom forum w nowych tematach jednak zbyt wielu aktywnych tam nie ma (co nie znaczy obecni nie mają wiedzy) i trzeba trochę poczekać na odpowiedź.
Namiary na graczy na TS:
http://www.fonline-reloaded.net/wiki/index.php?title=Voice_Chat

Drugs (narkotyki)- są dość powszechne ale nie tanie i na pewno nie przydatne z początku
Reputacja - wszelka aktywność w miastach(kradzież, zabójstwa NPC, questy) jest nagradzana odpowiednio i przy wysokim progu społecznośc NPC w danym mieście inaczej reaguje na nas
Frakcje - odradzam nowym Slavery (niewolnictwo) w Den i ogólnie questy na północy ze względu na dość powszechną samowolkę( nawet w miastach) i sporo gangów grasujących w tych okolicach.

A teraz o samej grze.Najłatwiejszy sposób na szybkie zarobienie kapsli to crafting a w tym celu naciskamy F jednak żeby coś zrobić to należy najpierw znaleźć składniki.
Lista początkowych & łatwo dostępnych:
Flint - czyli po prostu krzemień który pozwala stworzyć proste narzędzie do ścięcia drzew oraz łupania skał.
Fruit - dość łatwo je znaleźć i choć przynoszą mało hp to będziemy mieć taką ich ilość że możemy ich używać zamiast stimpaków.
junk - złom który możemy znaleźć w ruinach miast.
wood - drewno wykorzystywane głównie do robienia włóczni na sprzedaż do junktown.
minerals- jest tego kilka rodzajów i każdy służy do czego innego jednak jesteśmy w stanie wydobyć je dzięki flintowi.
fibers - czyli włókna można je zbierać tylko jeżeli mamy jakieś ostrze.
Broc Flower & Xander Root- z 1go można samodzielnie zrobić proszek do leczenia jednak bardziej się opłaca tworzyć proszek z kombinacji obu tych elementów które rosną na pustkowiach.
Do bardziej zaawansowanych sprzętów jest potrzebny stół (Workbench) który jest w 2ch wersjach zależnych od poziomu trudności wykonywanych przedmiotów.

Przydatne przedmioty z początku:
Shovel(Łopata) - do zadań z szuflowaniem gnoju. Musimy mieć łopatę aktywną w ręce. Dostępna za darmo w HUDzie od sprzedawcy braminów za wykonanie zadania.
Hatchet(siekiera) - nie psuje się tak jak narzędzie z flinta jednak służy tylko do ścinania drzew na drewno.
Sladgehamer (młot)- do wydobywania minerałów również się nie psuje.
Knife(nóż i jego różne rodzaje)- do ścinania włókien fibry.
Siekiera, młot i nóż można zdobyć w queście na namiot(nóż jest w szafce na lewo od wejścia w domku zaś młot i siekiera na zewnątrz na prawo od wejścia (trzeba się przypatrzeć lub powiększyć)

Teraz handel. Sprzedawanie przedmiotów jest proste jednak ze względu na ograniczony czas trzeba się przyzwyczajać do małych zakupów które są powtarzane. Każdy handlarz ma swoje standardy i różne ceny za towar więc warto się obejrzeć gdzie najlepiej sprzedać oraz czy ma kapsle.
Niestety dochodzi do problemów z handlarzami gdzie gracze za swój sprzęt wyciągają wszystkie kapsle jednorazowo, więc polecam magazynowanie części wyposażenia do dalszej sprzedaży.
Im bardziej przerobiony sprzęt to droższy ale nie każdy handlarz go przyjmie radzę się rozejrzeć za najlepszymi cenami.
Przy 2gim lvl dostaniemy zadanie na tent (namiot) który będzie naszą bazą wypadową. Warto rozłożyć go przy większym mieście handlowym by mieć szybki dostęp do sprzętów odstawionych na później. Zadanie dostajemy gdy wychodzimy z miasta.

Słów kilka o społeczności:
1 Primo. Nie ufaj nikomu - część graczy wzięła sobie do serca ukatrupiać nowych i nie raz polują na nich na północy tworząc całe watahy zabójców. Chodź sam i odchodź z terenu jak ktoś inny będzie na nim przebywał.
« Last Edit: May 09, 2014, 10:49:22 pm by duh7 »

Corax

  • Supporter
  • Posts: 353
  • Ultimate Crafter
    • View Profile
Re: Survival guild - Jak grać by się nie wkurzyć.
« Reply #1 on: April 14, 2014, 03:13:54 pm »
Dobra robota
oczywiście za długie by mi się chciało całe czytać:)

Quest na Tenta dostaje się przy awansie na 2lvl nie 3, i dopiero jak się wyjdzie z Hub/NRC/Vault City

Darksider

  • Supporter
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Survival guild - Jak grać by się nie wkurzyć.
« Reply #2 on: April 15, 2014, 12:59:24 pm »
Dobry poradnik dla początkujących. Brawo :)

1 Primo. Nie ufaj nikomu - część graczy wzięła sobie do serca ukatrupiać nowych i nie raz polują na nich na północy tworząc całe watahy zabójców. Chodź sam i odchodź z terenu jak ktoś inny będzie na nim przebywał.
Północ to nie punkt startowy dla nowych ani ich miejsce. Tam znajdują się nie chronione miasta i jeśli nie ma się czym bronić to lepiej tam się nie zapuszczać.