May 12, 2024, 08:17:52 pm
Username:

Password:

Topic: Jaką postać na początek  (Read 47810 times)

zzuullll

  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #15 on: September 01, 2013, 06:55:14 pm »
DocAN kawal dobrej roboty nie ma co sie za bardzo rozwijac nad tematem lepsza postac taka czy taka. Jest to wg. mnie dobry build dla tych ktorzy dopiero zaczynaja swoja przygode z czasem pewnie i tak zostana zmuszeni zrobic 2 char jak juz poznaja charakterystyke gry oraz swoje preferencje. Sadze ze dobrym rozwiazaniem bylo by na forum zalozyc odrebne posty o tworzeniu kazdej z klas. Osobiscie jestem na etapie przypominania sobie gry gdyz w fo2238 sporo czasu juz minelo a i zmian juz zaobserwowalem sporo (oczywsicie to per plus dla tworcow FO Reloaded) :)

BCS

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #16 on: September 01, 2013, 11:01:43 pm »
2 Pytania
1. Jak wezmę siłę na 10, a potem perk Bruiser, to będę miał normalne bonusy z 14 punktów siły?
2. Close combat od teraz dotyczy każdej jednej broni do walki wręcz, jak i unarmed?

DocAN

  • Administrator
  • Posts: 795
  • Testing FO: Reloaded
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #17 on: September 02, 2013, 05:22:43 am »
2 Pytania
1. Jak wezmę siłę na 10, a potem perk Bruiser, to będę miał normalne bonusy z 14 punktów siły?
2. Close combat od teraz dotyczy każdej jednej broni do walki wręcz, jak i unarmed?

Bruiser to trait nie perk, nie można mieć powyżej 10 ST.
Close combat to bornie białe i walka wręcz.

NiKuTa

  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #18 on: September 02, 2013, 12:03:06 pm »
Jak stworzyć postać pod mele ?

Uwierz

  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #19 on: September 04, 2013, 06:46:06 pm »
Ja zrobiłem tak:
STR: 10
PER: 4
END: 8
CHA: 1
INT: 4
AGI: 10
LUCK: 3

Traits:
Loner, Bloody Mess

Tag:
Unarmed, First Aid, Repair
   Perki pakujesz oczywiscie pod mele wszystkie, ale co ważne niektóre można zdobyć dopiero gdy ma się 150% skilla unarmed, pamiętaj o tym. W statach mam wpisane 12 hth dmg(10lvl +perki), ale zadaje Haymakerem (3ap) do 16 dmg nie opancerzonym celom. Mając najtańszy nóż, dmg wynosi ok. 25 na hita i tez "zżera" 3 ap. Na początku każdemu jest trudno, ale taki build pozwala na zwycięstwo w każdym ecounterze w którym spotykasz moby mele. Technika jest prosta, ale działa tylko w w trybie turowym. Uderzasz wroga raz (za 3, max 4 ap) i odchodzisz wykorzystując pozostałe ap na ruch, przeciwnik podchodzi do Ciebie ale nie uderza, bo ma za malo ap. Musisz też uważać gdzie idziesz i w którą stronę, liczyć hexy. Gdy będziesz musiał nagle zmienić kierunek wykonaj sam ruch podczas jednej tury, nie ryzykując utraty hp. Walka jest żmudna i trwa dosyć długo, ale jest to 100% skuteczny sposób na wygranie każdej walki. Niektórzy przeciwnicy mają bardzo mało ap więc będziesz mógł uderzyć dwukrotnie i wtedy wykonać ruch, możesz też spotkać deathclawy na które ta technika nie zadziała, a więc ostrożnie. AGI 10 daje Ci aż 10 ap. Ktoś pisał żeby brać 9 AP i podbijać do 10 Nuka Colą. Mhm, jak zbraknie Ci Nuki to ten 9 pkt będzie bezużyteczny, bo tylko parzyste wartości AG dają ci punkt akcji. Postać Mele, połączona z tą techniką ma ogromną zaletę - może już od pierwszych poziomów atakować o wiele silniejsze od siebie stwory i je pokonywać. Jeżeli wybierzesz trait "Loner" to każde pokonane przez Ciebie stado alienów, floaterów, centaurów lub innych tego typu to ok. 4k expa za stadko liczące ok. 5 sztuk. Właśnie za te groźniejsze stwory na razie otrzymywałem od 550 do 1100 expa za sztukę.  Przy tym buildzie zalecam skupić się na wrogach pokroju szczurów czy dzikich psów przynajmniej do czasu osiągnięcia 8-9tego lvlu. Jeżeli spotkasz ecounter na którym spotkają się dwie wrogie sobie grupy, np. grupa wilków i geckonów, to pamietaj, że tu podobnie jak w LOLu/HONie/DOTcie liczy się last hitowanie. Podczas walki 1v1 wilka i geckona, staraj sie wyczuć moment w którym dany mob będzie miał maksymalnie mało hp i wtedy uderzaj. Jeżeli spotkasz grupę powiedzmy raiderów i strażników HUB, strażnik zabije raidera, a Ty podejdziesz, by go zlootować uznane to zostanie przez strażnika HUB jako kradzież i licz się z rychłą replikacją...
   Sekret tego builda to właśnie trait "Loner". Dodaje on 10% do zdobywanego przez Ciebie expa, ale kosztem tego, że nie możesz mieć żadnych towarzyszy npc. Przy 1 pkt Charyzmy i tak mógłbyś niewiele, bo jednego. A więc jest to świetny Trait dla postaci mało charyzmatycznej, a właściwie idealny. Zaoszczędzone w ten sposób S.P.E.C.I.A.L. punkty wydajesz na STR lub END, które oprócz AGI budują tak naprawdę postać mele. Poza tym przy niskiej inteligencji dostajesz stosunkowo niewiele pkt umiejętności co poziom, więc tych poziomów musisz mieć więcej i musisz zdobywać je szybciej, by być tak samo sprawnym jak "Inteligentniejsze" postacie. Nie wiem jak brak kompanów/niewolników/najemników wpłynie na jakość end-game, to się okaże. Build jest eksperymentalny.
   Bloody Mess to easter egg, który działa nieraz doskonale jako straszak na osoby nowe w świecie fallouta. Gdy ktoś zobaczy jak gołą pięścią robisz dziurę w klatce piersiowej dorosłego człowieka, to na pewno dwa razy się zastanowi zanim spróbuje Cię okraść.
   Jeżeli szybko wyuczysz skill Unarmed przynajmniej do 100 pkt bedziesz mogł poruszać bez broni, gdyż nawet gołe pięsci będą wystarczająco skuteczne przeciwko słabszym mobom. First Aid to skill dzięki któremu nie tylko przywracasz sobie stan zdrowia ale też zdobywasz expa. Jeżeli będzie na odpowiednio wysokim poziomie każda przegrana walka okaże okazją do zdobycia expa. Otagowanie Repair skilla np. przydaje się w uzyskaniu profesji do craftingu, polecam dobić do 50, a pozniej zainwestowac przez kilka poziomów w throwing, lub big guns, których nie można przecież podkoksić książkami z tego co mi wiadomo.

  Zalety:
- szybkie expienie
- niezależność dmg od sprzętu, expienie na golasa.
- Max udźwig (szybkie zarabianie na sprzecie i surowcach - więcej przyniesiesz - więcej zarobisz)
- Max AP
- Solidne hp i ac

  Wady:
- Brak możliwości posiadania kompanów
- Dopóki nie rozwiniesz throwingu lub Big guns, raczej możesz zostać łatwo zdjęty przez dobrego snajpera.
- Niski współczynnik charyzmy i inteligencji ogranicza dostęp do wszystkich questów oraz opcji dialogowych
- żmudne lvlowanie, ograniczone przez niewielką ilość skill pointów co poziom

W chwili pisania miałem 11 lvl. Gram w Fonline pierwszy raz, od kilku dni zaledwie, tak zbudowałem postać swoją, nie wiem czy dobrze czy źle, ale w porównaniu do mojej pierwszej postaci przynajmniej nie ginie co 10 minut.  Nie mam jeszcze określonego builda na end game, ale już mam kilka pomysłów i na bazie tego myślę że można stworzyć solidną postać mele z pomysłem.  ;)
« Last Edit: September 04, 2013, 11:10:15 pm by Uwierz »

Czarny

  • Supporter
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #20 on: September 04, 2013, 10:31:11 pm »
Jaki jest przelicznik Charyzmy do ilości graczy których można zabrać na pustkowia ?

Xazerf

  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #21 on: September 04, 2013, 11:00:37 pm »
Nonono Uwierz, dzisiaj kilka razy spotkałem Cie w NCR, teraz wiem że jeśli spotkam złodziejaszka to mu polecę Ciebie. Będzie chłopak zdziwiony lądując z dziurą w brzuszku :)

DocAN

  • Administrator
  • Posts: 795
  • Testing FO: Reloaded
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #22 on: September 04, 2013, 11:03:19 pm »
Jaki jest przelicznik Charyzmy do ilości graczy których można zabrać na pustkowia ?

Z 1CH możesz prowadzić 2 dodatkowych graczy i każdy kolajny pkt charyzmy to dodatkowy gracz.

Uwierz

  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #23 on: September 04, 2013, 11:12:04 pm »
Możesz też iść z większą brygadą, ale nie możesz być w tej sytuacji liderem grupy.

A co do tego:
Quote
Nonono Uwierz, dzisiaj kilka razy spotkałem Cie w NCR, teraz wiem że jeśli spotkam złodziejaszka to mu polecę Ciebie. Będzie chłopak zdziwiony lądując z dziurą w brzuszku :)
Byłem tam dwa razy dzisiaj i przy okazji zrobiłem experyment. Zaatakowałem trolla, który trollował grupę gimnazjalistów i wice versa. Miał on na sobie chyba tylko leather jacket. Ja miałem Spiked knuckles, oczywiscie zanim zdazylem poruszyc reka, juz lezałem martwy na ziemi(straznicy), ale dmg został zadany, z 75 zostało mu 29hp jeżeli dobrze pamiętam. Mhm myśląc o turowej walce - 3 hity na kolejke, lub z odpowiednim perkiem nawet 5 - to ma sens. Złodziejom nie polecaj, zazwyczaj chodze "na golasa", lepiej poleć mnie komuś kto potrzebuje dobrego builda pod mele. a zresztą, dlaczego masz mnie polecać? Nie jestem listem poleconym, wszystko jest w poście powyżej. Pozdrówka.
« Last Edit: September 04, 2013, 11:28:41 pm by Uwierz »

Tommy

  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #24 on: September 07, 2013, 07:34:56 pm »
Proszę o ocenę postaci. Ma być do luźnego pogrania pve. Żadne pvp.

SPECIAL: 6/6/10/1/5/10/3

TAGS: small guns, first aid, outdoorsman

TRIATS: small frame, fast shot

PERKS: ar, toughness, even tougher, stonewall, lifegiver x3, brof

Dzięki!

Recu

  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #25 on: September 07, 2013, 07:50:15 pm »
Proszę o ocenę postaci. Ma być do luźnego pogrania pve. Żadne pvp.

SPECIAL: 6/6/10/1/5/10/3

TAGS: small guns, first aid, outdoorsman

TRIATS: small frame, fast shot

PERKS: ar, toughness, even tougher, stonewall, lifegiver x3, brof

Dzięki!

Jeżeli do luźnej gry i całkowicie bez pvp to proponowałbym odjąć z LUCK i dodać do charyzmy, bo możesz doświadczyć problemów przy robieniu niektórych zadań lub gdy zechcesz pohandlować, a luck jest raczej pod pvp. Możesz także odjąć 2 punkty od wytrzymki i dodać je do inteligencji, ale to już jak tam chcesz.

Pugna

  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #26 on: September 07, 2013, 10:15:22 pm »
Chciałbym sie pobawić w rzucanie granatów jaki polecacie build. Chodzi mi bardziej o pve.


Edit:
Trochę poszukałem na dalszych stronach google i znalazłem info odnosnie perków i traits.

One hander
Drugi do wyboru

Adrenaline Rush
Even Tougher
Heave Ho!
Heave Ho!!
Lifegiver
Lifegiver
Lifegiver
Bonus Rate of Fire

To tyle co wiem natomiast z wiki wyczytałem, że trzeba mieć minimum 5 siły.
Dodatkowo jak zrobię taka postać głównie pod pve to opłaca się inwestować w lucka czy zostawić raczej na poziomie 1/2 i dać w coś innego skoro rzut granatem nie jest aimed no chyba, że z tego są normalne kryty jak w przypadku innych broni.
« Last Edit: September 07, 2013, 11:18:55 pm by Pugna »
Radio 899

Redellex

  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #27 on: September 07, 2013, 11:45:12 pm »
Cześć.
Chciałbym zbudować postać pod pve/pvp z energy weapon. Ktoś pomoże? Jeszcze jedno pytanie Big guns czy energy weapon lepsze pod pvp?

Tomowolf

  • Posts: 95
  • "You rules really begin to annoy me..."
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #28 on: September 08, 2013, 12:41:23 am »
Cześć.
Chciałbym zbudować postać pod pve/pvp z energy weapon. Ktoś pomoże? Jeszcze jedno pytanie Big guns czy energy weapon lepsze pod pvp?
Energy jest dobre na małe dystanse, BG na bardzo małe albo na max zasięg swojej broni

Do energy polecam taki build, który zdał się być dobry w poprzedniej sesji.
5
9
8
1
3
8
6
perki: more critical, even more critical, sharpshooter, lifegiver, lifegiver, brof, better criticals, rbte.

In game nick : ****.

BCS

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Jaką postać na początek
« Reply #29 on: September 08, 2013, 01:03:26 am »
Fajny ten build, chyba sobie nawet zrobie postać z tym SPECIAL. A jakie Traitsy i skille do tego?