Ja zrobiłem tak:
STR: 10
PER: 4
END: 8
CHA: 1
INT: 4
AGI: 10
LUCK: 3
Traits:
Loner, Bloody Mess
Tag:
Unarmed, First Aid, Repair
Perki pakujesz oczywiscie pod mele wszystkie, ale co ważne niektóre można zdobyć dopiero gdy ma się 150% skilla unarmed, pamiętaj o tym. W statach mam wpisane 12 hth dmg(10lvl +perki), ale zadaje Haymakerem (3ap) do 16 dmg nie opancerzonym celom. Mając najtańszy nóż, dmg wynosi ok. 25 na hita i tez "zżera" 3 ap. Na początku każdemu jest trudno, ale taki build pozwala na zwycięstwo w każdym ecounterze w którym spotykasz moby mele. Technika jest prosta, ale działa tylko w w trybie turowym. Uderzasz wroga raz (za 3, max 4 ap) i odchodzisz wykorzystując pozostałe ap na ruch, przeciwnik podchodzi do Ciebie ale nie uderza, bo ma za malo ap. Musisz też uważać gdzie idziesz i w którą stronę, liczyć hexy. Gdy będziesz musiał nagle zmienić kierunek wykonaj sam ruch podczas jednej tury, nie ryzykując utraty hp. Walka jest żmudna i trwa dosyć długo, ale jest to 100% skuteczny sposób na wygranie każdej walki. Niektórzy przeciwnicy mają bardzo mało ap więc będziesz mógł uderzyć dwukrotnie i wtedy wykonać ruch, możesz też spotkać deathclawy na które ta technika nie zadziała, a więc ostrożnie. AGI 10 daje Ci aż 10 ap. Ktoś pisał żeby brać 9 AP i podbijać do 10 Nuka Colą. Mhm, jak zbraknie Ci Nuki to ten 9 pkt będzie bezużyteczny, bo tylko parzyste wartości AG dają ci punkt akcji. Postać Mele, połączona z tą techniką ma ogromną zaletę - może już od pierwszych poziomów atakować o wiele silniejsze od siebie stwory i je pokonywać. Jeżeli wybierzesz trait "Loner" to każde pokonane przez Ciebie stado alienów, floaterów, centaurów lub innych tego typu to ok. 4k expa za stadko liczące ok. 5 sztuk. Właśnie za te groźniejsze stwory na razie otrzymywałem od 550 do 1100 expa za sztukę. Przy tym buildzie zalecam skupić się na wrogach pokroju szczurów czy dzikich psów przynajmniej do czasu osiągnięcia 8-9tego lvlu. Jeżeli spotkasz ecounter na którym spotkają się dwie wrogie sobie grupy, np. grupa wilków i geckonów, to pamietaj, że tu podobnie jak w LOLu/HONie/DOTcie liczy się last hitowanie. Podczas walki 1v1 wilka i geckona, staraj sie wyczuć moment w którym dany mob będzie miał maksymalnie mało hp i wtedy uderzaj. Jeżeli spotkasz grupę powiedzmy raiderów i strażników HUB, strażnik zabije raidera, a Ty podejdziesz, by go zlootować uznane to zostanie przez strażnika HUB jako kradzież i licz się z rychłą replikacją...
Sekret tego builda to właśnie trait "Loner". Dodaje on 10% do zdobywanego przez Ciebie expa, ale kosztem tego, że nie możesz mieć żadnych towarzyszy npc. Przy 1 pkt Charyzmy i tak mógłbyś niewiele, bo jednego. A więc jest to świetny Trait dla postaci mało charyzmatycznej, a właściwie idealny. Zaoszczędzone w ten sposób S.P.E.C.I.A.L. punkty wydajesz na STR lub END, które oprócz AGI budują tak naprawdę postać mele. Poza tym przy niskiej inteligencji dostajesz stosunkowo niewiele pkt umiejętności co poziom, więc tych poziomów musisz mieć więcej i musisz zdobywać je szybciej, by być tak samo sprawnym jak "Inteligentniejsze" postacie. Nie wiem jak brak kompanów/niewolników/najemników wpłynie na jakość end-game, to się okaże. Build jest eksperymentalny.
Bloody Mess to easter egg, który działa nieraz doskonale jako straszak na osoby nowe w świecie fallouta. Gdy ktoś zobaczy jak gołą pięścią robisz dziurę w klatce piersiowej dorosłego człowieka, to na pewno dwa razy się zastanowi zanim spróbuje Cię okraść.
Jeżeli szybko wyuczysz skill Unarmed przynajmniej do 100 pkt bedziesz mogł poruszać bez broni, gdyż nawet gołe pięsci będą wystarczająco skuteczne przeciwko słabszym mobom. First Aid to skill dzięki któremu nie tylko przywracasz sobie stan zdrowia ale też zdobywasz expa. Jeżeli będzie na odpowiednio wysokim poziomie każda przegrana walka okaże okazją do zdobycia expa. Otagowanie Repair skilla np. przydaje się w uzyskaniu profesji do craftingu, polecam dobić do 50, a pozniej zainwestowac przez kilka poziomów w throwing, lub big guns, których nie można przecież podkoksić książkami z tego co mi wiadomo.
Zalety:
- szybkie expienie
- niezależność dmg od sprzętu, expienie na golasa.
- Max udźwig (szybkie zarabianie na sprzecie i surowcach - więcej przyniesiesz - więcej zarobisz)
- Max AP
- Solidne hp i ac
Wady:
- Brak możliwości posiadania kompanów
- Dopóki nie rozwiniesz throwingu lub Big guns, raczej możesz zostać łatwo zdjęty przez dobrego snajpera.
- Niski współczynnik charyzmy i inteligencji ogranicza dostęp do wszystkich questów oraz opcji dialogowych
- żmudne lvlowanie, ograniczone przez niewielką ilość skill pointów co poziom
W chwili pisania miałem 11 lvl. Gram w Fonline pierwszy raz, od kilku dni zaledwie, tak zbudowałem postać swoją, nie wiem czy dobrze czy źle, ale w porównaniu do mojej pierwszej postaci przynajmniej nie ginie co 10 minut. Nie mam jeszcze określonego builda na end game, ale już mam kilka pomysłów i na bazie tego myślę że można stworzyć solidną postać mele z pomysłem.