May 14, 2024, 05:06:46 am
Username:

Password:

Topic: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.  (Read 13632 times)

BCS

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #15 on: September 22, 2013, 01:59:40 pm »
@Up
Czyli tak jak pisałem, End game przychodzi za szybko, i jest za nudny. Co zrobić? Urozmaicić grę o high-gamowy content i od razu będzie lepiej. Na typowych casualowców nie ma co się otwierać, 90% z nich splunie na grafikę i wyśmieje produkcję, pozostałe 10% padnie na szczurach i wróci grać w Guild Wars 2. Zareklamować jakoś grę jako hardcorową produkcję, jest wiele osób które mają dość mody na casualowanie wszystkiego, i chcą jakiejś porządnej, trudnej sieciówki.
Bajer z bonusami do craftowanych itemów oczywiście na +, i to jedna z rzeczy które najbardziej mi się podobają, bo można samemu stworzyć super potężny crap. Ale to jednak za mało.

paco

  • Posts: 250
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #16 on: September 22, 2013, 03:29:35 pm »
[sarcasm]Dangerous world map[/sarcasm]
<wimp> crucify apaco and paco for telling you how to use a computer and get on irc
Quote from: Carl von Clausewitz
War is such a dangerous business that mistakes that come from kindness are the very worst.

MickM

  • Supporter
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #17 on: September 22, 2013, 08:29:15 pm »
Hejka,
To i ja dorzucę coś od siebie.
Grywam mało i krótko, nie przepadam za PvP, wolę poszwendać się po świecie, dokładając swoją rękę tu i ówdzie.
Mam uciechę nawet jak mnie rozwalą, bo uczę się na swoich błędach:)

Jest jednak kilka rzeczy, które można byłoby usprawnić i fajnie by było, gdyby zamiast narzekać, uczestnicy forum zaczęli tworzyć coś od siebie (no offense:). Sam przeglądam uważnie źródła szukając wiedzy i inspiracji.

Na początek mam propozycję wprowadzenia dwóch broni energetycznych snajperskich, bo poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nie ma EW o zasięgu 50?

Na początek sprawdzona konstrukcja karabinka snajperskiego Parker Hale M85 przerobiona na zasilanie MFC.
Nawet w niewprawnych rękach sieje zniszczenie na duże odległości. Obrażenia typu Plasma.
Drugi to, wyglądający dość futurystycznie nawet w oryginale, Blaser R93. Przeróbka na zasilanie SEC daje potężnego kopa. Unikalna konstrukcja zamka powoduje ekstremalnie szybkie przeładowywanie, co zmniejszyłoby koszt Reload o 1 AP na starcie. Obrażenia typu Laser.
Pozostałe parametry do dyskusji.

Największą bolączką dla początkującego lub sporadycznie grającego jest ciągły brak kapsli.
Proponuję wprowadzenie, na wzór kupowania piwa czy nuka-coli w barze, możliwości odsprzedawania np. papierosów, alkoholu czy jet'u - wprowadzi to nową kategorię postaci-zaopatrzeniowców.

Do tego przydało by się możliwość tworzenia własnych plantacji: czy to tytoniu, czy drzewek owocowych, czy wreszcie hodowli brahminów, brzmi to trochę jak Farmville, ale skoro tyle ludzi w to gra, to może i w postapokaliptycznym świecie też by się odnaleźli:)

Co do tworzenia przedmiotów - crafting jest zbyt prosty. W bardzo krótkim czasie można rzeczywiście zasłać swoje posiadłości bronią, chociaż ja preferuję skrzynki:).
Pierwsza rzecz to dekrementacja doświadczenia przy craftingu - pierwszy egzemplarz daje nam x punktów, ale kolejny już x-1. Po pewnym czasie dochodzimy do zera i możemy sobie crafcić dla sztuki, poszukując tego jedynego egzemplarza, lub przerzucić się na inny model broni.
Zasoby w kopalniach powinny być bardziej ograniczone, wtedy, aby zdobyć np. metal parts trzeba będzie przetrzepać tyłki paru Raidersom i porozkręcać na części zdobyczną broń, aby mieć co wyprodukować. Dojdzie wtedy też do tego, że broń i armory będą odkupowane ze sklepów, właśnie do powtórnego przetworzenia.
Na razie trzeba się przedzierać przez kilkadziesiąt kolejnych combat shotgunów żeby znaleźć jakąś porządną giwerę.
Największe wyzwanie to przeredagowanie całego Fix-Boy'a. Wprowadzenie kategorii trochę rozjaśni sprawę. Kolejnym krokiem powinno być stworzenie coś w rodzaju drzewka umiejętności:
Np. najpierw naucz się robić Pipe Rifle potem 10mm Pistol, potem 10mm SMG i dopiero P90.
Kolejne kroki mogą się odbywać poprzez NPC, blueprinty bądź np. wiadomości z książki Guns and Bullets - jedna książka to jedna kolejna umiejętność. Plus progi punktowe z umiejętności i zdobywane profesje.

Być może wprowadzenie większego zróżnicowania zasobów i wprowadzenie kolejnych rodzajów narzędzi (koniecznych do produkcji konkretnych rodzajów broni) dało by kolejną motywację do rozwijania i kierunkowania swoich postaci.

Ta gra/serwer to kawał dobrej roboty i mam niesamowitą frajdę w nią grając. Mam nadzieję, że wspólnie możemy tworzyć ją coraz lepszą i ciekawszą.




Kirkor

  • Supporter
  • Posts: 347
  • Bang Bang Smash
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #18 on: September 24, 2013, 12:48:08 pm »
Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że devteam składa się chyba z samego Kilgore'a (tu mogę się mylić, ale wątpię, żeby skład był większy inż 3 osoby). Poza tym, robi to w czasie wolnym, wykładając często kasę z własnych środków na utrzymanie serwera. Tak więc wasze marzenia o super rewolucji w rozgrywce są po prostu śmieszne.
Pomysły, które tu zostały rzucone kiedyś już zostały wprowadzone w życie i były po prostu idiotyczne - nie sprawdziły się:

1. Cooldowny. Nie ma nic gorszego niż cooldowny. W 2238 devteam wpadł na ten "genialny" pomysł, kiedy uznali, że jest za łatwo. I co? I pstro. Po prostu crafting stał się nieco bardziej frustrujący, a rynek i tak został zalany masą przedmiotów.

2. Chcecie trudniejsze zdobywanie ekwipunku, a zarazem brak full dropa po śmierci? To w końcu chcecie ten "hardkor" czy nie? Dowodzi to tylko temu, że sami nie wiecie czego chcecie :)
Poza tym, trudniejsze zdobywanie ekwipunku też było w 2238. Nowi gracze mieli przesrane, a starzy wyjadacze i tak zdobywali ekwipunek dość szybko.

3. Balans i zróżnicowanie broni. Prace nad balansem wciąż trwają (co widać w większych aktualizacjach). Tyle tylko, że trudno jest ocenić, o jakie wartości zmienić parametry konkretnych broni w taki sposób, by było dobrze.
Widać to na przykładzie update'ów ze sniperem - Zrobiono buff, który okazał się przesadzony. Potem przesadnie znerfiono. Dopiero teraz sniperzy są w miarę zbalansowani.
Więc balans będzie prędzej czy później, ale to wymaga czasu i testowania z naszej strony.
Myślę, że dopiero, kiedy osiągnie się jako-taki balans można myśleć o nowych giwerach. Teraz nie ma sensu, bo zrobi się jeszcze większy burdel.

4. Dungeony i questy. Dungeony mają za jakiś czas być. Wymagają one dobrego zaplanowania, wykonania mapy i innych pierdół, które wbrew pozorom nie są łatwe (zrobienie nawet najprostrzej mapy, która jest ciekawa to spore wyzwanie). A mała ilość osób pracujących nad grą temu nie sprzyja (O questach już nie mówiąc).

Jeśli uważacie, że zrobienie takiej rewolucji jest wykonalne w pojedynkę/dwójkę/trójkę, to Kilgore dał wam linki. Chętnie pogram w "lepszego" Fonline ;)



[EDIT]
Powtarzam jeszcze raz, dla klarowności: Wszystkie wasze propozycje już kiedyś były realizowane. Nie sprawdziły się
Poza tym: Konkrety. Rzucajcie konkretami a nie hasełkami "zrupcie dandżony! Wincyj kłestuf!!!1"
« Last Edit: September 24, 2013, 12:50:50 pm by Kirkor »

Perteks

  • Wiki Editor
  • Posts: 425
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #19 on: September 24, 2013, 01:20:34 pm »
Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że devteam składa się chyba z samego Kilgore'a
I Cubika

BCS

  • Posts: 132
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #20 on: September 24, 2013, 01:55:10 pm »
Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że devteam składa się chyba z samego Kilgore'a (tu mogę się mylić, ale wątpię, żeby skład był większy inż 3 osoby). Poza tym, robi to w czasie wolnym, wykładając często kasę z własnych środków na utrzymanie serwera.

Nie rozumiem tego, widzę, że pare osó ma ból dupy jak dzieci, w tym sam dev. Ten temat to nie "OMG, ta gra ssie a Kilgore to śmieć", nie wiem skąd takie wnioski, bo widzę tutaj płacze w stylu "zrób se sam lepiej". Ten temat ma na celu pomóc w rozwoju serwera, gracze dają tutaj swoje propozycje POLEPSZENIA FOnline, nikt nikogo nie ciśnie, ale chyba niektórzy źle odczytali intencje tego tematu...

Kirkor

  • Supporter
  • Posts: 347
  • Bang Bang Smash
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #21 on: September 24, 2013, 02:02:47 pm »

Nie rozumiem tego, widzę, że pare osó ma ból dupy jak dzieci, w tym sam dev. Ten temat to nie "OMG, ta gra ssie a Kilgore to śmieć", nie wiem skąd takie wnioski, bo widzę tutaj płacze w stylu "zrób se sam lepiej".

A gdzie ty tu widzisz jakiś ból dupy albo płacz?
Piszę, że to, co zostało tu zaproponowane kiedyś już było i się nie sprawdziło. A jakieś wielkie rewolucje nie przejdą (a przynajmniej nieprędko) z racji nielicznego devteamu. Jeśli odbierasz to jako mój ból dupy, to masz problem...

Patrick

  • Posts: 38
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #22 on: September 24, 2013, 02:46:40 pm »
taka mała sugestia odnośnie bot-crafting'u która rozwiązałaby problem i ze spiked poles i nie tylko:
wprowadzenie -1AP za każdy fix.

efektem ubocznym byłoby drobne utrudnienie obrony przy samotnym crafting'u ale z drugiej strony level'owanie alt'ów byłoby przynajmniej fair, bo teraz bot-crafting po prostu wypacza rozgrywkę.
« Last Edit: September 24, 2013, 02:51:04 pm by Patrick »

Kirkor

  • Supporter
  • Posts: 347
  • Bang Bang Smash
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #23 on: September 24, 2013, 03:02:21 pm »
taka mała sugestia odnośnie bot-crafting'u która rozwiązałaby problem i ze spiked poles i nie tylko:
wprowadzenie -1AP za każdy fix.

efektem ubocznym byłoby drobne utrudnienie obrony przy samotnym crafting'u ale z drugiej strony level'owanie alt'ów byłoby przynajmniej fair, bo teraz bot-crafting po prostu wypacza rozgrywkę.

Nic mnie tak nie wk***ia jak boty w grach MMO. Nawet w sławetnym WoWie się takie pałętały :/
Ale tutaj niestety słabe jest to rozwiązanie, które podałeś. Po prostu bot będzie wykonywał swoje "zadanie" odrobinę dłużej. Poza tym nic się nie zmieni. Boty będą sobie dalej latać, bo ich użytkownik ma to gdzieś czy wykopanie 1000 surowców zajmie botowi godzinę czy półtorej. A zwykły użytkownik będzie musiał robić wszystko według zasad.
Ja raczej byłbym za banami na IP i usunięcie wszystkich powiązanych kont, jeśli użytkownik zostanie przyłapany na botowaniu.

Poza tym, wolałbym by rozbieranie przedmiotów nie zabierało AP (Jest to trochę frustrujące, kiedy masz pełno śmieci w ekwipunku i musisz czekać aż AP się zregenerują).

Patrick

  • Posts: 38
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #24 on: September 24, 2013, 04:38:53 pm »
raczej nie będzie to "odrobinę" dłużej - spowolniłoby to bot'a co najmniej kilkukrotnie (można to obliczyć znając szybkość regeneracji AP). zamiast 12 czy 24h kilka dób to jednak jest spora różnica. chociaż z drugiej strony wystarczy opóźnienie do makro co te 10 fix'ów i może faktycznie zmiana byłaby minimalna :/

bany IP byłoby idealne ale nie wiem ile pracy/nadzoru by to wymagało, jeżeli są logi byłoby to dość proste, bo o przyłapaniu w grze nie ma mowy.
« Last Edit: September 24, 2013, 04:43:10 pm by Patrick »

Mardock

  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #25 on: September 24, 2013, 06:44:33 pm »
[sarcasm]Dangerous world map[/sarcasm]

Właśnie, żeby uniknąć zakładania nowego tematu, o co chodzi, że nie ma encounterów z graczami? W Changelogu się żadnej wzmianki o tym nie doczytałem.

Cerberix

  • Posts: 178
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #26 on: September 24, 2013, 06:47:02 pm »
[sarcasm]Dangerous world map[/sarcasm]

Właśnie, żeby uniknąć zakładania nowego tematu, o co chodzi, że nie ma encounterów z graczami? W Changelogu się żadnej wzmianki o tym nie doczytałem.

Z tego co wiem to do x poziomu, jest ochrona dla newbie, później już normalnie można spotykać innych graczy.

Mardock

  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #27 on: September 24, 2013, 09:41:43 pm »
No to chyba znowu coś popsuli, bo od wczoraj nikt z moich znajomych nie miał encountera z graczem. Robiliśmy też testy i biegaliśmy w 5 osób po 1 zonie (każdy osobno) - po 15 minutach bezowocnego szukania się na encounterach odpuściliśmy.


Bida z nędzą Panie.

Perteks

  • Wiki Editor
  • Posts: 425
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #28 on: September 24, 2013, 09:55:01 pm »
Widocznie nie było tam graczy. To jest niesłychane jak oni tak mogą wy ich szukacie a ich tam niema! Powinni za to dostać bana!

Mardock

  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Bronie i zróżnicowanie rozgrywki. Przemyślenia.
« Reply #29 on: September 25, 2013, 06:15:27 am »
l2r

Robiliśmy też testy i biegaliśmy w 5 osób po 1 zonie (każdy osobno) - po 15 minutach bezowocnego szukania się na encounterach odpuściliśmy.

Jeszcze 3 dni temu takie czary nie miały miejsca.
« Last Edit: September 25, 2013, 06:17:13 am by Mardock »