FOnline: Reloaded
Other => Vault Archives => Polskie Pustkowia => Topic started by: kudlaty on August 04, 2014, 01:41:27 pm
-
Cześć, mam pytanie - jak zrobić swój interfejs? Niby jest ich trochę do wyboru w dziale Tools and Modifications, ale w każdym coś mi nie pasuję. Jest jakiś łatwy sposób czy trzeba wszystko od 0 robić w jakichś programach graficznych?
-
Od zera nie, zawsze możesz po prostu zmienić któryś z istniejących interfejsów:)
Z tego co widziałem zmiana interfejsu to kwestia przerobienia grafik i plików definiujących obszary na grafikach i raczej ręcznej ich edycji się nie przeskoczy
-
Najgorsza robota to dopasowanie pól interaktywnych do grafik. Trzeba wszystko robić ręcznie kodem (tzn. przeliczyć piksele i edytować wiele linijek, żeby przesunąć każdy z elementów typu "pole broni" czy "cmbt"). Poza tym niektórych rzeczy, jak łączone czcionki, się nie przeskoczy.
-
Witam
Sorry, że odkopuję temat sprzed kilku miesięcy, ale raczej nie ma sensu zakładać nowego.
Trafiłem tu w sumie przez przypadek i pomyślałem, że mógłbym Wam pomóc w rozwiązaniu problemu. Kiedyś nawet sam chciałem zrobić własny interfejs, ale też mi się w sumie nie chciało bawić z tymi wymiarami i współrzędnymi - niby nie ma dużo roboty, ale jakoś się nie chce.
Wczoraj jednak pomyślałem, że w sumie wiem, jak można by to łatwo rozwiązać, chociaż też wymaga to czasu. Aktualnie przesiaduję nad magisterką, więc nie mam go zbyt wiele. Chociaż w sumie poświęciłem kilka długich godzin i skleciłem podstawy edytora. Nie mogłem się powstrzymać :P Raz się zrobi edytor (poświęci dużo czasu), a później będzie już z górki przy tworzeniu interfejsów i poradzi sobie każdy.
Najważniejsze już jest - czyli możliwość wstawiania gotowych grafik oraz łatwego przesuwania ich myszką. Można też myszką zmieniać rozmiary każdego elementu. Przy każdym elemencie wyświetlane są jego aktualne wymiary oraz współrzędne (można je też gdzieś w menu wyświetlić, zamiast na elementach). Jest również obok generowany plik faction.ini - na razie po prostu w formie tekstu do skopiowania (na screenie jeszcze nie działa - wklejony przykładowy).
Na chwilę obecną prezentuje się to mniej więcej tak:
(http://i.imgur.com/vqqzCWZ.png) (http://i.imgur.com/6Mn2YSm.png)
Kategorie na razie przepisałem z pliku faction.ini jednakże wydaje mi się, że chyba trochę zbyt dużo tych głównych kategorii wyszło? Możecie mi podpowiedzieć, czy jest OK i na jakie ew. zmienić.
Docelowo zamierzam dodać możliwość tworzenia od razu dla kilku rozdzielczości. A także wstawić pola tekstowe, do których będzie można dodawać/zmieniać obrazki bez grzebania w kodzie edytora. Grafikę jednak trzeba samemu wykonać w dowolnym programie graficznym. A jak już będzie ukończony w 100%, to będzie można go też dostosować dla innych serwerów FO.
Jeżeli macie jakieś pomysły lub sugestie, to piszcie w tym temacie, albo na PW.
PS: Mam nadzieję skończyć najpóźniej w lipcu (po obronie mgr). Chociaż odnośnie czasu wykonania najlepiej się nie deklarować, bo jak widać byłem w stanie poświęcić kilka godzin na "głupoty" zamiast skupić się na mgr, która polega właściwie na tym samym, to też nie wiadomo jak mi to będzie szło w przyszłości. Jednak tym razem zamierzam się skupić na mgr, bo jeszcze mi trochę zostało, a czasu coraz mniej ;)
-
Jeżeli macie jakieś pomysły lub sugestie
https://github.com/
-
Jeżeli macie jakieś pomysły lub sugestie
https://github.com/
Wolałbym jednak własnoręcznie wykonać ;)
Mam w planach jeszcze kilka projektów związanych z FO, więc może po prostu zrobię stronkę i na niej to poumieszczam.
-
Wystarczy odrzucać każdy pull request ;D
A tak serio dość już było w FOnline różnych narzędzi po których słuch zaginął wraz z autorem - bez możliwości ich aktualizacji z braku źródeł~ W tym przypadku byłoby to o tyle pomocne jako że oficjalny InterfaceEditor w SDK nie wspiera [i nie będzie wspierać] zapisu do .ini, a póki co każdy anglojęzyczny server tego właśnie używa.
...no dobra, starczy tej propagandy OS :P
-
jak da sie uzywac to teraz zuploaduj bo wyglada zajebiste
-
Jak będzie skończone lub odechce mi się robić, to udostępnię kod. Robię to w JavaScript (i może później dorzucę jakieś PHP), a zatem raz że korzystam z gotowych darmowych skryptów i trochę piszę sam, a dwa - kod JS można sobie łatwo podejrzeć w źródle strony. Jako strona www jest to łatwiejsze do zrobienia (przynajmniej dla mnie) i działa na każdej platformie, chociaż pewnie i tak w FO gra się tylko na Windowsie. Umożliwia to też zapis właściwie w "dowolnym" formacie pliku. Kod źródłowy na razie jednak jeszcze zachowam dla siebie :P
Jeżeli starczy mi chęci i umiejętności, to może spróbuję zrobić coś podobnego do nitue.net. Bo FO Planner mi już od dawna chodzi po głowie, szczególnie że ten od TLA jest właśnie nienajlepszy i brak źródeł do niego. Mam też pomysł na wspomagacz Fix-Boya.
-
powodzenia magistrze
-
Miałem chwilę czasu i zoptymalizowałem kod - teraz jest znacznie przejrzystszy i łatwiejszy w rozbudowie. Jest szansa, że w ciągu tygodnia będzie w miarę funkcjonalny ;) Przyznam, że pierwotnej wersji... po prostu wstydziłbym się udostępniać, bo była zrobiona "żeby tylko", teraz jest już lepij ;)
-
Co się dzieje w sprawie tego edytora czy projekt porzucony?
-
Można powiedzieć, że chwilowo zawieszony, bo utonąłem w mgr
A'propos - macie może wszystkie pliki od oryginalnego szablonu? Bo nie wiem skąd je wziąć. Rozpakowałem tamte pliki zip w data i w nich nie ma - tj. jest dużo zbędnych i paru nie ma w ogóle np. od aktualnego fix-boya.
-
Ładne w końcu dostosowałbym własny interfejs ale chyba projekt został już zawieszony czyż nie? :facepalm
-
Jak setki innych. Ale może jest jedynie zahibernowany. ;)
-
Nadal nic?
-
Witam
Wczoraj obroniłem magistra, więc już będę miał chwilkę czasu ;)
Nie chcę rzucac słów na wiatr i zapowiadać jakichkolwiek terminów, ale w wolnej chwili - może w przyszłym tygodniu (jak już skończę oblewanie mgr) spróbuję coś podziałać nad tym projektem. Jak to się mówi w świecie FOnline "soon" ;]
Minęło sporo czasu - myślałem, że Wizard mnie uprzedzi i skończy swój GUI Maker wcześniej, ale jednak nie.
-
Wspomnienia. Magistra obroniłem w 2009, też w listopadzie. A potem jak zacząłem nolajfować, to do tej pory mi się utrzymuje.
Zostałeś ostrzeżony.
-
Dzięki za ostrzeżenie ;)
Ja nołlajfię już od daawna - najwyższa pora obudzić się z letargu :P
Tak sobie czytam jeszcze raz wszystko, co tu zostało napisane i... zastanawiam się... czy nie prościej by bylo i czemu do tej pory nikt tego nie zrobił, żeby poprostu konwertować wyniki z oryginalnego Interface Editora z SDK na format .ini? Bez bicia przyznaję, że nie ogarniam go w ogóle, stąd pomysł na zrobienie własnego, wygodniejszego ;)
-
Dzięki za ostrzeżenie ;)
Ja nołlajfię już od daawna - najwyższa pora obudzić się z letargu :P
Tak sobie czytam jeszcze raz wszystko, co tu zostało napisane i... zastanawiam się... czy nie prościej by bylo i czemu do tej pory nikt tego nie zrobił, żeby poprostu konwertować wyniki z oryginalnego Interface Editora z SDK na format .ini? Bez bicia przyznaję, że nie ogarniam go w ogóle, stąd pomysł na zrobienie własnego, wygodniejszego ;)
Nie mamy takiej potrzeby, chęci oraz możliwości. SDK jest pod stałą "ochroną" Cveta i nikt nie tknie nawet kawałka kodu. Zresztą interface editor w server tools z tego co kojarzę jest zrobiony pod tworzenie podstawowego interfacu który jest bazą dla clienta w wydaniu danego servera. To oczekują od ciebie gracze to edytor .ini do interfaców robionych przez graczy "na ślepo" i tak już od paru lat..
-
To ten stary knur Cvet jeszcze zyje?
-
To ten stary knur Cvet jeszcze zyje?
Hahaha, DA nie da się nie lubić :D
-
To ten stary knur Cvet jeszcze zyje?
tak żyje, rozwija podstawowe FOnline SDK, i także zajmuję się takim czymś:
http://lastfrontier.ru/
-
Fajne ale niech dodadzą język angielski, bo nie wszyscy gawariu pa ruski.
-
Wygląda na to, że magistra jeszcze długo będzie świętować ;D
-
Fajne ale niech dodadzą język angielski, bo nie wszyscy gawariu pa ruski.
Dodanie angielskiego języka to ostatnie co Cvet planuje w swojej produkcji ;).